Volkswagen ha descartat que la futura planta de bateries s’instal·li a Catalunya. Segons publicava aquest dissabte La Vanguardia, assegurava que el grup automobilístic planteja Sagunt i Extremadura com les dues ubicacions més probables. No obstant això, Martorell acollirà el centre de disseny i el centre de reciclatge i acoblament de bateries. Fonts properes a Seat admeten a ACN que és difícil que s’opti per Catalunya pel que fa a la fàbrica de bateries ja que el PERTE és un «projecte de país» i «no s’entendria» que pràcticament tots els recursos es destinessin a un mateix territori de l’Estat. D’altra banda, el Govern assegura que no els consta que VW hagi pres una decisió definitiva sobre la planta de bateries.

La fàbrica de bateries de Volkswagen suposaria una inversió de fins a 3.500 milions d’euros i podria comportar la creació d’entre 3.000 i 5.000 llocs de treball directe. Si bé tot apunta que Catalunya es quedaria sense aquesta fàbrica, de moment Martorell ja tindria assegurada la fabricació de tres vehicles elèctrics compactes de VW –tal com va confirmar la marca aquesta setmana–; a més del reciclatge i assemblatge de bateries i disseny.

De fet, el Test Center Energy de Seat s’inaugurarà aquest dimecres amb la presència de la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant; del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent; el president de Seat, Wayne Griffiths; i el vicepresident I+D de la companyia, Werner Tietz.

La Vanguardia assenyalava dissabte que el grup Volkswagen estudia instal·lar la planta de bateries a Sagunt, al País Valencià; o bé a Extremadura, on hi ha importants jaciments de liti. La multinacional alemanya, afegeix, es decantaria per la primera per les bones comunicacions i un accés més fàcil a personal qualificat, mentre que l’executiu de Pedro Sánchez preferiria Extremadura per compensar el fenomen de l’«Espanya buidada». La ubicació definitiva s’hauria de saber properament, quan el Govern espanyol detalli les característiques del PERTE.

De moment, fonts del Govern han explicat a ACN aquest dissabte que no els consta que el grup Volkswagen hagi pres una decisió definitiva amb relació a la fàbrica de cel·les de bateries.

En tot cas, subratllen que tenen la «seguretat d’haver fet la millor oferta possible amb emplaçaments idonis» per acollir aquesta infraestructura i que la «prioritat absoluta» era assegurar la fabricació del vehicle elèctric a Martorell perquè «garanteix el futur de Seat i el lideratge de Catalunya en la indústria de la mobilitat sostenible».