La facturació del comerç electrònic a Espanya va augmentar el segon trimestre del 2021 un 13,7% interanual fins assolir els 13.661 milions d’euros, segons les últimes dades de comerç electrònic de la Comissió Nacional de Mercats i Competència (CNMC), donades a conèixer ahir. Els sectors d’activitat amb més ingressos van ser les peces de vestir, que van concentrar el 8,4% de la facturació total; mentre que els serveis auxiliars a la intermediació financera van representar el 6,3%; i els jocs d’atzar i apostes van ocupar el tercer lloc, amb el 4,5% de la xifra global. Entre abril i juny, es van registrat més de 279 milions de transaccions, un 14,5% més. Els grans magatzems van liderar el rànquing per compravendes (8,4%).

Quant a la segmentació geogràfica, el 41,4% dels ingressos el segon trimestre van tenir com a destinació Espanya. El 58,6% restant correspon a compres amb origen a Espanya fetes a l’exterior. El saldo net exterior, és a dir, la diferència entre allò que es compra des de l’estranger i allò que es compra des d’Espanya a fora, va ser 6.730 milions d’euros de dèficit.

El volum de negoci de les transaccions amb origen estatal i dirigides cap a l’exterior va ser de 8.010 milions d’euros, un 12,1% més que el segon trimestre de l’any anterior. Les branques d’activitat amb més volum de negoci des d’Espanya cap a l’exterior van ser les peces de vestir (un 11,3%), els serveis auxiliars a la intermediació financera (10,1%) i els jocs d’atzar i les apostes (un 5 ,4%). D’altra banda, les compravendes des de l’exterior van obtenir una facturació de 1.280 milions d’euros, un 21% més que el segon trimestre del 2020, marcat pel primer esclat de la covid.