La companyia finlandesa Paulig ha adquirit l’empresa berguedana Liven per fer créixer el seu negoci de snacks i productes tex-mex a Europa. Liven, amb els centres de producció a Berga i Puig-reig, el de distribució a Ocaña (Toledo) i les oficines centrals a Sant Cugat del Vallès, té una plantilla d’uns 290 treballadors. El 2020 va generar ingressos per valor de 63 milions d’euros. Es tracta d’una de les principals companyies del ram a Europa i és l’única que comprèn el procés integral, des de les plantacions de blat de moro fins a la producció industrial i la comercialització.

Amb l’adquisició per part de Paulig, empresa familiar internacional d’alimentació i begudes, es pretén combinar l’experiència de la finlandesa en saboritzants i productes tex-mex amb les capacitats d’innovació i fabricació de snacks de qualitat de Liven, segons Paulig. A través de catàlegs de productes complementaris, les dues empreses poden reforçar així «la seva posició líder en els segments de snacks i productes tex-mex, en constant creixement a l’Europa occidental», diu la companyia.

Salvador Montagut, CEO de Liven, assegurava ahir en una nota que «el meu objectiu com a CEO ha estat garantir un futur sostenible per a Liven, els seus empleats i el Berguedà, al mateix temps que creixíem a escala internacional de manera afí als nostres valors, és a dir, vetllant per les persones i pel planeta. Que Liven passi a formar part de Paulig m’omple de satisfacció. Compartim els mateixos valors i ambicions de sostenibilitat i, conjuntament, podem enfortir les nostres capacitats d’R+D per crear una categoria forta de snacks per al grup i adaptar-nos a noves zones geogràfiques i a nous segments».

Per la seva banda, Ignasi Montagut, cap d’operacions de Liven, afirmava ahir a Regió7 que «és molt bo per a Liven, per a la plantilla i la comarca, és un projecte de creixement. Paulig ha cregut en el projecte de 30 anys i hem de continuar creixent».

Rolf Ladau, CEO de Paulig, deia en nota de premsa que «l’adquisició és un pas important en l’execució de la nostra estratègia de creixement i l’ambició de convertir-nos en una de les empreses d’alimentació i begudes més rendibles i de més ràpid creixement d’Europa, així com de liderar el sector de manera sostenible. Les capacitats àgils de producció i innovació de Liven reforcen la posició de Paulig com a empresa líder a Europa en productes tex-mex i també complementa la nostra oferta amb nous snacks».