Seat va registrar unes pèrdues operatives de 233 milions d’euros el 2021, un 31,3% menys que l’exercici anterior. La xifra, però, es manté lluny del benefici rècord de 445 milions d’euros que es va assolir el 2019. L’empresa automobilística ho atribueix a l’increment del preu de les matèries primeres i a la crisi de subministraments, i assenyala que després d’un 2020 «dèbil» la recuperació segueix «incompleta». Els resultats de la firma amb seu a Martorell contrasten amb la resta de marques del grup Volkswagen, que ja han tornat els números verds. De fet, Seat és, juntament amb MAN, l’única marca de Volkswagen que continua registrant pèrdues.

Per altra banda, les vendes de l’automobilística es van situar en els 9.614 milions d’euros, un 2,1% més en termes interanuals, però per sota els 11.496 milions d’euros corresponents al 2019. Pel que fa al nombre d’unitats venudes, Seat va comercialitzar prop de 494.000 vehicles, un 2,1% més que l’exercici anterior.

El creixement de la producció va estar impulsat per la marca Cupra, que va passar de 34.285 unitats el 2020 a les 81.839 d’aquest darrer exercici. Quant als vehicles de Seat, en canvi, la producció va caure un 8,2%, dels més de 370.000 cotxes el 2020 als 341.758 aquest últim any.

El conjunt del grup Volkswagen, el benefici operatiu va arribar als 19.275 milions d’euros, més del doble que l’exercici anterior, impulsat per marques com Audi, la mateixa Volkswagen i Skoda. Les vendes de la multinacional alemanya van assolir els 250.200 milions d’euros (+12,3%), tot i que les entregues de vehicles van disminuir un 6,3%, fins a 8,57 milions d’unitats.

Seat va tenir l’any passat una rendibilitat operativa sobre les vendes del -2,4% (-3,7% el 2020).

Així mateix, Seat i Cupra van produir l’any passat 424.000 vehicles (4,2% respecte al 2020) malgrat els problemes a causa de l’escassetat de semiconductors.

Els lliuraments van millorar el 2021 fins a 471.000 unitats (10,3% respecte al 2020).