L’empresa tèxtil Inditex ha tingut un benefici net de 1.794 milions d’euros el primer semestre de l’any, un 41% més que el mateix període del 2021 i el que suposa un nou màxim històric, segons els resultats publicats ahir. El grup propietari de Zara ha augmentat el 24,5% les vendes en comparació de l’any passat, fins a assolir els 14.845 milions, impulsades pel negoci en les botigues físiques, que ha crescut «de manera destacada» i manté aquesta tendència. Així, el creixement ha estat generalitzat en totes les àrees geogràfiques. Quant a les vendes en línia, Inditex assegura que han progressat «de manera satisfactòria» i preveu que suposin el 30% del total el 2024.

Per botigues, la que va vendre més el primer semestre va ser Zara -10.927 milions, el 27% més que el 2021-, i la que menys, Oysho -293 milions i un 4% menys. Per zones, gairebé la meitat de vendes entre l’1 de febrer i el 31 de juliol es van concentrar a Europa –sense incloure-hi Espanya- (46,3%). El 20,1% van ser a Amèrica, el 19,4% a l’Àsia i el 14,2% a Espanya.