El consell d'administració de CaixaBank ha aprovat avui la seva adhesió a les noves mesures de suport als hipotecats amb dificultats. D'aquesta manera, l'entitat s'adherirà a l'ampliació del Codi de Bones Pràctiques vigent i també al nou, que tindrà un règim transitori amb una durada de dos anys, com ha aprovat aquesta setmana el Consell de Ministres.

Segons un comunicat de CaixaBank, l’entitat és la primera que es compromet a aplicar aquest paquet de mesures, que té l’objectiu d’anticipar-se i alleujar les possibles situacions de dificultat que puguin tenir en el futur algunes llars per pagar la hipoteca del primer habitatge per la pujada del tipus d'interès.

El president de CaixaBank, José Ignacio Goirigolzarri, ha explicat que el Consell d'Administració ha decidit que l'entitat s'adhereixi a les noves iniciatives “perquè som els principals interessats a donar suport al conjunt de la societat i, especialment, als nostres clients en dificultats. Ho hem fet sempre, ho fem avui dia i continuarem fent-ho en el futur perquè tenim el compromís i el deure de contribuir al benestar econòmic i social del país”.

El conseller delegat, Gonzalo Gortázar, ha subratllat que CaixaBank “es troba en una posició molt sòlida per continuar ajudant famílies i empreses, i per contribuir que l'impacte del deteriorament econòmic que es pugui produir sigui més moderat”. També, ha posat en valor el paper fonamental que juga la banca en l'economia i la societat: “Complim una funció social bàsica”.

CaixaBank assegura que té una vocació profundament social i amb aquesta adhesió a l'ampliació del Codi de Bones Pràctiques i al nou Codi demostra el seu compromís per estar a prop de les persones per contribuir al seu benestar financer, especialment en els moments de més dificultat.