La Cambra de Manresa farà aquest any missions empresarials al Japó, Mèxic i el Brasil

L’objectiu és ajudar i acompanyar les empreses catalanes que vulguin obrir mercats en aquests països

Illes artificials a la badia de Tòquio construïdes pels Jocs Olímpics del 2020

Illes artificials a la badia de Tòquio construïdes pels Jocs Olímpics del 2020 / Arxiu/AMT

Redacció

La Cambra de Comerç de Manresa reprendrà amb força l’activitat internacional aquest any 2023, amb l’organització de tres missions empresarials que tindran com a països de destinació el Japó, Mèxic i el Brasil. L’objectiu és ajudar les empreses catalanes que vulguin obrir-hi mercats. Així es farà una prospecció inicial per identificar els possibles clients, s’elaborarà una agenda de contactes individualitzada i se les acompanyarà durant el viatge i en el seguiment posterior dels contactes fets. En el cas de Mèxic, serà el segon any consecutiu que la Cambra hi fa una missió.

La missió al Japó es farà del 24 al 29 d’abril i, tot i que és de caràcter multisectorial, es vol posar el focus en el sector de productes alimentaris gurmet, que tenen un alt atractiu i moltes possibilitats de negoci al mercat japonès. Per aquest motiu, el dia 1 de febrer es farà un ‘webinar’ sobre les oportunitats de negoci del sector agroalimentari al Japó que té la implicació de l’EU Japan Center i el Clúster Gourmet de Catalunya. El ‘webinar’ tindrà com a ponent Eliza Konowska, consultora especialitzada en cultura de negocis i regulació de productes agroalimentaris al Japó, i serà una bona oportunitat per conèixer les claus a l’hora d’abordar l’estratègia d’internacionalització de les empreses al Japó.

Del 22 al 26 de maig tindrà lloc la missió empresarial a Mèxic, organitzada conjuntament amb l’oficina d’Acció a Mèxic i que forma part del Pla d’Acció Internacional (PAI) de les Cambres per al 2023. Es tracta d’una missió multisectorial, en relació amb la forta diversificació i oportunitats de venda que ofereixen els mercats mexicans. Per donar a conèixer la missió i les oportunitats del mercat mexicà a les empreses, el 2 de març es farà un seminari sobre el país amb la directora de l’oficina d’Acció. De cara a mitjans del 2023, es treballa en l’organització d’una sessió sobre les oportunitats de negoci al sector automoció en el marc del programa IMMEX, i que posiciona Mèxic com a porta d’entrada als Estats Units.

La darrera missió de l’any tindrà com a destinació el Brasil i es farà del 18 al 22 de setembre del 2023. També forma part del PAI de les Cambres i té la col·laboració de l’oficina d’Acció al Brasil. Tant Mèxic com el Brasil estan en negociacions amb la Unió Europea per consolidar un tractat de lliure comerç, pel que posicionar-se en aquests països és una molt bona oportunitat per a les empreses catalanes, que es veuran beneficiades per aquest tractat. La missió, que tot i ser multisectorial vol orientar-se a empreses del sector TIC d’àmbits com l’Internet de les Coses o la ciberseguretat, es presentarà el 27 d’abril amb un ‘webinar’ amb el director de l’oficina d’Acció a Sao Paulo.