El Parlament Europeu aprova la capitalitat europea del comerç de proximitat

La Generalitat celebra que la proposta, promoguda pel comerç català, hagi rebut el suport de l’Eurocambra

Foto de grup promotors de la proposta

Foto de grup promotors de la proposta / Gencat

Redacció

La Generalitat de Catalunya celebra l’aprovació del Parlament Europeu de la proposta de la capitalitat europea del comerç de proximitat, que es concedirà anualment, i que s’ha fet a instàncies del comerç català. El director general de Comerç, Jordi Torrades i Aladrén, ha acompanyat els promotors a Estrasburg, on l’Eurocambra ha pres finalment aquesta decisió.

La proposta ha estat liderada per la Fundació Barcelona Comerç i l’associació europea Vitrines d’Europe, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, entre altres institucions.

Torrades ha felicitat els promotors de la iniciativa i ha manifestat “una gran satisfacció”. El director general creu que “té molt de valor que a instàncies del comerç català, i especialment el de la nostra capital, s’hagi aconseguit que cada any una ciutat europea sigui anomenada la capital del comerç de proximitat ”, en tant que constata que “el model comercial català és considerat un referent a Europa”, un sector molt important per a l’economia del continent: representa l’11,5 % del valor afegit de la Unió Europea, dóna feina directament a més de 29 milions de persones i els consumidors gasten, de mitjana, un 30 % del seu pressupost en compres.

Igualment Torrades espera que en els propers mesos “la capital de Catalunya sigui designada, aquest 2023, capital europea del comerç de proximitat”.

Ser la capitalitat europea del comerç de proximitat implicarà que la ciutat nominada, durant aquell any, desplegarà un programa molt complet de jornades i tallers de bones pràctiques sobre digitalització del comerç, sostenibilitat i estalvi energètic o innovació tecnològica, així com esdeveniments vinculats a la cultura i el comerç de proximitat o el consum responsable, entre d’altres.