La tecnològica xinesa Honor vol créixer en l'àmbit local amb Espanya com a "màxima prioritat"

L'empresa estableix com a objectiu consolidar-se en els mercats on té presència a través d'aliances amb altres companyies i la creació d'equips propis

El conseller delegat de la tecnologia xinesa Honor, George Zhao, durant una entrevista amb EFE

El conseller delegat de la tecnologia xinesa Honor, George Zhao, durant una entrevista amb EFE / Kiko Huesca/EFE

EFE

La tecnològica xinesa Honor, abans propietat de Huawei, vol consolidar-se i créixer en l'àmbit local a llarg termini en tots els mercats en els quals opera a través d'aliances amb altres companyies i equips propis, amb Espanya com a "màxima prioritat" de l'empresa.

El conseller delegat de la companyia, George Zhao, ho ha manifestat en una entrevista amb EFE amb motiu de la seva estada Espanya durant el Congrés Mundial de Mòbils (MWC), que va celebrar-se entre el dilluns 27 de febrer i el dijous 2 de març a Barcelona.

Després de dos anys com a companyia independent, ara per ara, l'empresa té l'objectiu de "convertir-se en un operador local, amb una estratègia local" i teixir aliances amb altres empreses que li permetin consolidar-se en els mercats en els quals opera a llarg termini.

El conseller delegat de la tecnologia xinesa Honor, George Zhao, durant una entrevista amb EFE

El conseller delegat de la tecnologia xinesa Honor, George Zhao, durant una entrevista amb EFE / Kiko Huesca/EFE

Honor va començar a operar a Espanya l'agost de 2021 com una marca independent de Huawei, que la va vendre a finals de 2020 a un consorci d'inversors xinesos "per salvar la cadena industrial" de la seva divisió de mòbils, segons va explicar llavors la tecnològica, després del veto comercial dels Estats Units.

Un retorn al mercat espanyol com a companyia independent en el qual no han trobat "dificultats especials" i s'han centrat a crear "un equip real", el qual preveu que creixi pròximament.

Espanya: aparador d'Europa i Llatinoamèrica

De fet, Espanya és “la màxima prioritat” per a la companyia, ja que es tracta d'un aparador “no sols a Europa, sinó també a Llatinoamèrica”, per la qual cosa estan “realment compromesos amb les operacions a llarg termini” al país.

Encara que no ha ofert dades sobre la inversió que la companyia fa a Espanya i Europa, Zhao sí que ha confirmat que estan destinant recursos en l'àmbit europeu per al disseny de dispositius, publicitat o formació de talent jove.

El conseller delegat de la tecnologia xinesa Honor, George Zhao, durant una entrevista amb EFE

El conseller delegat de la tecnologia xinesa Honor, George Zhao, durant una entrevista amb EFE / Kiko Huesca/EFE

En el cas de les vendes de dispositius mòbils, el conseller delegat d'Honor ha assegurat que no tenen "pressa per créixer de forma espectacular" a Espanya per situar-se entre una de les cinc marques més venudes al país, encara que considera que si aconsegueixen posar al consumidor "en el centre", el mercat els donarà "un bon retorn".

De fet, la companyia ha llançat en el marc del MWC de Barcelona el seu primer dispositiu plegable en el mercat espanyol, el model Honor Magic Vs, amb l'objectiu de posar a la venda un telèfon d'aquest tipus "cada any" a partir d'ara. A més, també han presentat la sèrie Honor Magic5.

Pujades “raonables”

Honor vol desenvolupar aquesta estratègia en un moment marcat pels acomiadaments massius en les grans tecnològiques i després que els enviaments de mòbils caiguessin entorn d'11% en 2022 si es compara amb 2021, la qual cosa situa al sector en nivells de 2013, segons dades de la consultora IDC.

En el primer dels casos, George Zhao ha assegurat que des de la companyia intentaran donar "el millor per evitar aquesta situació", que "fins ara" no s'ha produït, i treballar amb el doble objectiu de protegir els seus empleats i els seus socis, ja que la indústria "necessita la col·laboració i el suport mutu".

Respecte a la reculada del mercat, Zhao creu que la indústria s'ha tornat "una mica conservadora", per la qual cosa caldria pensar en "quin tipus de productes innovadors es poden portar al mercat" per així fer que els consumidors tornin a les botigues. En cas contrari, avisa, es produiria "un cicle negatiu".

El conseller delegat de la tecnologia xinesa Honor, George Zhao, durant una entrevista amb EFE

El conseller delegat de la tecnologia xinesa Honor, George Zhao, durant una entrevista amb EFE / EFE

Pel que fa a possibles pujades de preus, el directiu considera que, en el cas d'Honor, es tracten de “pujades dintre del raonable” i ha defensat que, si es comparen els seus productes amb els dels competidors, es podria dir que “en cap cas” estan realitzant increments en el preu, sinó en el valor del dispositiu.

Llatinoamèrica, també en el focus

A escala global, Zhao ha confirmat que la companyia també té Llatinoamèrica en el focus, on ja compten amb equips locals a Mèxic, el Perú, Xile, Colòmbia i a l'Amèrica Central.

"Tots aquests mercats s'han desenvolupat més del que esperàvem, així que hem vist un gran potencial", ha assegurat el directiu.

Això sí, de moment Zhao descarta l'entrada de la companyia al mercat estatunidenc, ja que “necessiten més preparació per això” en tractar-se d'un mercat “d'alta gamma”. Per això, la companyia preveu centrar-se en un primer moment en mercats clau, encara que avisa: “Si podem fer el nostre treball molt bé a Europa, el següent pas serà els Estats Units”.