Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Els grups Maas i Vallescar es fusionen per a liderar l’automoció a Catalunya

El nou grup gestionarà marques com EBRO, Citroën, Seat o MG a la regió central, amb punts de venda a Manresa, Igualada i Martorell

Josep Pont, director de Maas i Agustí Garcia, president de Vallescar

Josep Pont, director de Maas i Agustí Garcia, president de Vallescar / Arxiu particular

Redacció

Manresa

El Grup Maas i el Grup Vallescar, dues empreses amb més de 60 anys de trajectòria en el sector de l’automoció i amb punts físics a la regió central, han anunciat avui dimecres un acord de fusió estratègic que donarà lloc a una nova entitat amb «vocació de lideratge al mercat català i estatal». La unió, «natural i plena de sinergies», respon a la necessitat d’adaptar-se als nous reptes del sector i a l’exigència creixent d’operadors més grans, eficients i innovadors.

Amb aquesta integració, el nou grup liderarà la distribució de 23 marques de cotxes i 7 de motos, amb un total de 95 punts de venda oficials repartits en 16 municipis de les províncies de Barcelona i Girona. Ara mateix, Maas gestiona a Manresa la concessió d'EBRO, DS, Seat, Cupra, Skoda i Citroën. Aquesta darrera marca també la comercialitzen a Igualada i Martorell, on a més hi ha punts de venda de Nissan i, en el cas de la ciutat del Baix Llobregat nord, de Kia. Pel que fa a Vallescar, a la capital bagenca operen amb les marques MG, Omoda, Jaeco i BYD, l'última igualment amb presència a la capital de l'Anoia.

La xifra de negoci conjunta de l’exercici 2024 ha estat de més de 600 milions d’euros, amb un volum de més de 25.000 unitats venudes entre vehicles nous i d’ocasió, i una plantilla que arriba gairebé als 1.000 professionals.

Un model adaptat al futur

«La fusió neix amb l’objectiu de consolidar les marques representades al territori, impulsar nous serveis i adaptar-se als nous hàbits de consum del client final», tal com assegura el nou grup automobilístic, que apostarà per «una oferta multimodal amb solucions adaptades a les noves tendències de mobilitat». A més, la nova entitat «mantindrà un fort compromís amb la transformació digital, la sostenibilitat i la millora contínua del servei al client».

Les dues organitzacions tenen arrels al Vallès Occidental i «comparteixen valors i una visió comuna centrada en les persones». Segons ells, aquesta fusió «reforça l’aposta pel creixement orgànic i l’arrelament territorial, generant noves oportunitats professionals i mantenint el compromís amb la qualitat, la innovació i la confiança que han caracteritzat els dos grups al llarg de les darreres dècades».

El nou grup operarà sota una nova marca comercial, que serà presentada oficialment pròximament. Aquesta identitat visual i corporativa reflectirà els valors compartits, la visió de futur i la força de la nova entitat. Amb aquesta unió, Maas i Vallescar pretenen consolidar una posició de lideratge en el sector de la mobilitat a Catalunya i Espanya, tot construint «un futur més sòlid, innovador i orientat al client».

Tracking Pixel Contents