Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

La Gala Neomotor de Prensa Ibérica reuneix els protagonistes del sector de l’automoció

En aquesta tercera edició s’ha premiat diferents professionals, empreses i iniciatives del món de l’automòbil

La Gala Neomotor de Prensa Ibérica reuneix els protagonistes del sector

La Gala Neomotor de Prensa Ibérica reuneix els protagonistes del sector / Josefina

Édgar Vivó / Fernando Álvarez

El Renault 5 ha rebut el premi Cotxe de l’Any dels Lectors 2024 en un esdeveniment on també han estat guardonats Northgate, Kia, Yadea GFX, Omoda-Jaecoo, Grup Stellantis, Tera, Silence i Carfax, Seat i Marta Blázquez.

La tercera edició de la Gala Neomotor de Prensa Ibérica ha reunit a Madrid els principals representants del sector automobilístic espanyol, en un acte que ha reivindicat la importància de la indústria del motor a l'Estat, i on s’ha premiat diferents professionals, empreses i iniciatives del sector, destacant l’entrega del premi Cotxe de l’Any dels Lectors al Renault 5 E-Tech.

Amb el suport de Moeve, Banco Santander, Mapfre i Michelin, Editorial Prensa Ibérica ha reforçat amb aquest esdeveniment el seu compromís incondicional amb el sector de l’automoció. El president de Prensa Ibérica, Javier Moll, ha volgut mostrar a l’inici de l’acte l’honestedat del grup i remarcar que “en aquesta trobada es dona veu a fabricants, proveïdors, usuaris, associacions, concessionaris i altres actors, alhora que rendim homenatge a qui aposta per oferir els productes de més qualitat, les millors idees i la tecnologia més avançada, impulsant l’automoció, que suposa més del 10% del PIB d’Espanya”.

El president de Prensa Ibérica ha volgut destacar que “la comercialització de vehicles totalment elèctrics avança molt lentament i representa a Espanya amb prou feines un 6% del mercat dels turismes”.

“El cas és que el cor de la indústria de l’automoció continua bategant amb força. El de l’automòbil és un sector estratègic i cal vetllar pels seus interessos més enllà de la polarització que impera a l’escena. Per això, és necessari trepitjar l’accelerador en l’electrificació, en el desenvolupament tecnològic de la mobilitat intel·ligent i en la sostenibilitat”, ha remarcat Moll.

Els guardonats

La tercera Gala Neomotor ha establert un total de 10 categories en què es reconeix la tasca de noms destacats i iniciatives empresarials del sector automobilístic.

Northgate ha obert l’acte recollint de mans del mateix president de Prensa Ibérica, Javier Moll, el Premi a la Millor Empresa de Mobilitat, lliurat a Jorge Alarcón, conseller delegat de Northgate. “És un honor rebre aquest premi i especialment aquest any, que complim 45 anys de vida”, ha destacat Alarcón.

El Premi al Millor Projecte Solidari ha estat aquesta vegada per a Kia ‘Drops for life’. Xavier Pérez, director de motor de Prensa Ibérica, ha lliurat el guardó a Eduardo Divar, director general de Kia Iberia, qui ha remarcat: “Em fa especial il·lusió perquè és quelcom diferent del que solem rebre. Tenim la convicció que ajudant els col·lectius que ajudem amb aquest projecte podem col·laborar a tenir una societat millor”.

Yadea GFX ha rebut el Premi a la Millor Solució de Mobilitat. Luis Fernández Iniesto, cap d’Optimització de Xarxes de Moeve, ha lliurat el guardó a Pedro Díez del Río, CEO de mobilitat sostenible de YADEA Espanya. “Aquest premi ens dona suport i ens ajuda a continuar treballant en la mobilitat sostenible. Volem agrair a Neomotor per impulsar les tendències, la mobilitat sostenible i la seguretat”, ha afirmat Díez del Río.

Leonardo Scarcelli, Network Development Manager d’Omoda-Jaecoo, en representació de les marques, ha rebut de mans de Juan Vilda, director d’acords de distribució de Mapfre Espanya, el Premi a la Millor Xarxa de Concessionaris. En el seu discurs d’agraïment, Scarcelli ha remarcat l’ajuda de la premsa, que “va saber explicar molt bé a tots els lectors el projecte tan nou que tenia Omoda-Jaecoo als seus inicis”.

El Premi a la Millor Aposta Tecnològica ha estat per al Grup Stellantis. Mónica Rius, directora de comunicació, imatge i marques de Michelin Espanya i Portugal, ha lliurat el guardó a Marco Cane, managing director iberia del Grup Stellantis, qui ha destacat la importància d’“oferir tecnologia avançada a bons preus basant-se en un model de desenvolupament sostenible”.

Sergi Guillot, director general de Prensa Ibérica, ha lliurat el Premi al Millor Desenvolupament Sostenible a Tera Batteries, representat en aquest esdeveniment pel CEO de la companyia, David Santiago. “No és un premi més, sinó una senyal que el futur tecnològic i el desenvolupament sostenible està a les nostres mans, i això és una bona notícia per a tothom”, ha remarcat.

El Premi a la Millor Proposta d’Innovació ha estat per a Silence. Mónica Rius ha lliurat el guardó a Santiago Benjumea, director de vendes de Silence, qui ha afirmat que “el futur de la mobilitat elèctrica estarà protagonitzat per vehicles de dues rodes o quatre rodes petits. Hem d’estar compromesos amb l’emissió de carboni i la descongestió de les ciutats, cosa que intentem resoldre des de Silence”.

Carfax s’ha endut el Premi a la Millor Experiència d’Usuari. Vicente Montoro, gerent de motor de Prensa Ibérica, ha estat l’encarregat d’entregar l’escultura de Martín Chirino a Francisco Rudilla, responsable de desenvolupament de negoci de Carfax a Espanya. “El nostre objectiu és aconseguir un mercat d’ocasió més just i transparent amb l’usuari sempre al centre, i estem en el camí correcte”, ha declarat Rudilla.

Marta Blázquez, presidenta de Faconauto, ha estat distingida com a Directiva de l’Any. Fernando Jáñez Ramos, director general de Santander Consumer Finance a Espanya, li ha lliurat el premi. La presidenta de Faconauto ha volgut destacar els beneficis de treballar al sector de l’automòbil: “Som un tot indissoluble i estem junts en afrontar aquest futur”, però també ha remarcat les necessitats del consumidor: “Calen ajudes directes en el moment de compra, un pla de renovació, la palanca de la fiscalitat i que anem tots junts lluitant”.

Seat també ha rebut un Premi Especial pel seu 75è Aniversari. Jordi Hereu, ministre d’Indústria i Turisme del Govern d’Espanya, ha lliurat el guardó a Mikel Palomera, director general de Seat i Cupra Espanya, qui ha agraït als empleats, clients i empreses el seu paper en aquest sector, a més de remarcar el moment que travessa: “Estem en un moment de transformació de la indústria i és important establir les bases perquè aquests 75 anys en siguin molts més”.

El darrer reconeixement ha estat el més important del dia, ja que distingia el Renault 5 E-Tech com a Cotxe de l’Any dels Lectors. Javier Moll, president del grup Prensa Ibérica, ha lliurat el guardó a Sebastien Guigues, managing director de Renault Iberia. “El cotxe elèctric és el progrés i el futur, i el Renault 5 és el tipus de cotxe que necessita Espanya per electrificar-se. Necessitem cotxes assequibles, però que molin”, ha remarcat Guigues.

Abans d’acabar l’acte, el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha dedicat unes paraules a tots els assistents: “Vull agrair a Prensa Ibérica que faci participar l’opinió dels lectors en el Premi Cotxe de l’Any i que es reconegui aquesta idea tan bonica, així com agrair a totes les empreses que donen suport a aquest sistema i el seu gran paper en el món de l’automoció”.

D’altra banda, també s’ha pronunciat sobre l’electrificació que viu actualment el sector: “L’electrificació s’està accelerant per la suma de molts esforços (Pla Moves, Reinicia Auto+), però crec que el gran factor és que els grans productors s’hi han posat seriosament i hi ha una gran oferta de producte que és assequible per a la ciutadania”.

Tracking Pixel Contents