Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Un congrés de mineria a Súria destaca el potencial turístic de les explotacions

La trobada internacional ha aplegat experts de diversos països, que han exposat exemples de rehabilitació d’espais naturals afectats per l’activitat minera

Foto de grup dels assistents a la cloenda de les sessions del congrés celebrat a Súria

Foto de grup dels assistents a la cloenda de les sessions del congrés celebrat a Súria / Ajuntament de Súria

Redacció

Manresa

El 6è Congrés Internacional de Geologia i Mineria Ambiental es va cloure diumenge a Súria, després de tres dies de sessions centrades en el paper de la mineria en el segle XXI, els seus antecedents històrics i les alternatives per convertir els recursos geològics i miners en un motor de desenvolupament per als seus territoris. El Congrés ha reunit experts, investigadors i professionals de diferents països, que han llançat el missatge que la mineria no només és una indústria «essencial» pel seu pes econòmic i laboral, sinó també per la seva «importància estratègica» com a proveïdora de matèries primeres minerals que són imprescindibles per al funcionament general de l’economia. 

Al Congrés han estat exposats diferents exemples de bones pràctiques de rehabilitació d’espais naturals afectats per l’activitat minera. També s’hi ha remarcat la importància d’un diàleg estret entre les empreses, l’administració i el món acadèmic per tal d’afavorir l’èxit d’aquests processos. 

El patrimoni geològic i miner, s’ha destacat durant el congrés, també es pot convertir en un atractiu turístic que repercuteixi positivament en l’entorn social i econòmic. En el Congrés s’ha destacat el cas de Cardona com un bon exemple d’aprofitament respectuós del valor patrimonial d’aquests elements per atreure visitants, un objectiu que ha de basar-se en un «relat coherent» i una reivindicació de la identitat minera. 

Primer congrés a Súria

Aquesta ha estat la primera vegada que Súria acull un Congrés d’aquestes característiques. La seva inauguració va tenir lloc divendres passat en un acte presidit per l’alcalde Albert Coberó i el prestigiós geòleg Josep Maria Mata Perelló, Magister Honoris de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i recent Creu de Sant Jordi. En les sessions del Congrés també hi ha participat el regidor de Cultura i Turisme surienc Albert Fàbrega

L’organització del Congrés ha anat a càrrec de la Societat Espanyola per a la Defensa del Patrimoni Geològic i Miner (Sedpgym), la Societat Internacional de Geologia i Mineria Ambiental pel Desenvolupament i l’Ordenament del Territori (Sigmadot), l’ONG Mineria pel Desenvolupament (MPD) i l’Ajuntament de Súria. L’esdeveniment ha comptat a més amb la col·laboració de la Federació Internacional de Societats de Defensa del Patrimoni Geològic i Miner, la Xarxa Ibèrica d’Espais Geominers, ICL Iberia, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Fundació Cardona Històrica i la Xarxa de Restauració de Mines i Pedreres.

Tracking Pixel Contents