Artés acollirà una activitat sobre cooperativisme i vi
L’Ateneu Cooperatiu organitza un acte on es repassaran vins històrics del Celler Cooperatiu de la vila bagenca

L'Espai Artium d'Artés, on tindrà lloc l'esdeveniment / Sara Blázquez
Regió7
L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central ha organitzat un acte sobre memòria històrica del cooperativisme al Celler Cooperatiu d’Artés, on es repassarà la història del celler a través de vins emblemàtics, amb la historiadora Mireia Vila, i es parlarà sobre el cooperativisme al Berguedà amb els historiadors Daniel Raya i Rosa Serra. Raya és l’autor del llibre ‘El cooperativisme al Berguedà: una història de l’economia social i solidària (1869-2025)’, en el qual també ha col·laborat Serra.
L’activitat, que vol recuperar i valorar la història del cooperativisme al territori, tindrà lloc diumenge 8 de febrer a les dotze del migdia a l’Espai Artium del celler cooperatiu artesenc. Amb el lema «vine a descobrir la memòria històrica del cooperativisme», l’Ateneu convida tothom a participar de l’activitat.
L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central és un servei públic impulsat per la Xarxa d’Ateneus Cooperatius de Catalunya (XAC) que promou i enforteix l’Economia Social i Solidària i el cooperativisme a les comarques del Bages, el Berguedà, el Lluçanès, el Moianès, Osona, i el Solsonès.
Els seus serveis van destinats a persones i projectes que volen desenvolupar iniciatives socioeconòmiques transformadores, treballant de manera col·lectiva, democràtica i arrelada al territori, i contribuint així a la construcció d’una economia més justa, sostenible i cohesionada. Hi ha un total de 14 ateneus cooperatius a Catalunya, l’actuació dels quals s’emmarca en el Programa d’Economia Social de la Generalitat.
- Troben una important quantitat d'aigua al subsòl de la Llacuna
- Operen d'urgència un jove que tenia un obús de la Primera Guerra Mundial al recte
- Mor Marissa Terra, regidora i portaveu d’ERC a Sant Feliu Sasserra
- Això és el que es queda Hisenda del pot que ha guanyat Rosa a ‘Pasapalabra’: més d’un milió d’euros
- Ferrocarrils ja va projectar als 80 un nou telefèric per pujar a Montserrat des de Monistrol
- “El boom dels camioners”: sous que sorprenen i una demanda que no para de créixer
- Doble operatiu de rescat amb helicòpter: un escalador a Montserrat i una esquiadora al Port del Comte
- Espectacular accident d'un camió que ha caigut per un marge a l'Eix Transversal a Sant Bartomeu del Grau