Barbón, Rueda i Mañueco analitzen els reptes autonòmics al Fòrum del Nord-oest
Els presidents d’Astúries, Galícia i Castella i Lleó participen en la trobada, que reuneix centenars de líders empresarials, polítics i socials

Barbón, Rueda i Mañueco analitzen els reptes autonòmics al Fòrum del Nord-oest | LUISMA MURIAS
XUAN FERNÁNDEZ
El II Fòrum del Nord-oest de Prensa Ibérica, grup editorial a què pertany aquest diari, comença avui a Oviedo amb l’objectiu d’impulsar l’arrencada de tres regions estratègiques que representen el 12% del producte interior brut (PIB) espanyol.
Després del sopar de benvinguda celebrat ahir al palau de La Riega, a Gijón, l’Hotel de La Reconquista de la capital asturiana es converteix avui, durant tota la jornada, en l’epicentre d’una trobada que reunirà més de dos-cents líders polítics, empresarials i socials d’Astúries, Galícia i Castella i Lleó.
L’ampli programa dissenyat per a la cita inclourà, des de les 9.00 hores, 17 taules rodones i intervencions de representants polítics, empresaris i directius. El Fòrum comptarà amb la presència dels tres presidents autonòmics: el socialista Adrián Barbón, president del Principat; i els populars Alfonso Rueda, president de la Xunta de Galícia, i Alfonso Fernández Mañueco, president de la Junta de Castella i Lleó.
Els tres mandataris participaran en la taula rodona Nord-oest: territori de progrés, prevista per a les 13.30 hores i moderada per Eloy Méndez, director del diari La Nueva España.
L’Hotel de La Reconquista serà un anar i venir des de primera hora. L’obertura institucional començarà a les 9.30 hores amb les intervencions de Javier Moll, president de Prensa Ibérica; Adrián Barbón, president del Principat, i Alfredo Canteli, alcalde d’Oviedo.
La primera ponència anirà a càrrec de Juan Carlos Escotet, president d’Abanca, que a les 10.05 hores abordarà el paper del nord-oest en el nou tauler global i les oportunitats estratègiques per al món empresarial. A continuació, tindrà lloc la primera taula rodona, titulada Innovar des del nord-oest per competir al món, en la qual participaran Jacobo Cosmen, president d’Alsa; Andrés Fernández, CEO de Zendal; Antonio Agrasar, CEO de Plexus, i Pedro Luis Fernández, president de GAM.
Els temes seran variats, tot i que sempre amb el focus posat en el nord-oest. A les 12.45 hores se celebrarà la taula rodona Tecnologia transformadora, en què participaran Pablo Martín, fundador i CEO d’Izertis; Luis Fernández-Vega, president de l’Instituto Oftalmológico Fernández-Vega, i Juan José Beunza, director d’IA Salut de la Universitat Europea.
Corredor Atlàntic
Després del dinar arribarà una altra de les taules destacades, protagonitzada pels principals líders empresarials de cada regió: María Calvo, presidenta de la Federació Asturiana d’Empresaris (FADE); Juan Manuel Vieites, president de la Confederació d’Empresaris de Galícia, i Juan María Vallejo, vicepresident de la Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials i president de la Federació Lleonesa d’Empresaris. El debat girarà entorn del Corredor Atlàntic i la cadena de subministraments.
El conseller delegat de Prensa Ibérica, Aitor Moll, serà l’encarregat de clausurar, a les 18.45 hores, un fòrum que disseccionarà, analitzarà i posarà en valor els reptes i les oportunitats del nord-oest, unint tres regions que comparteixen objectius en nombrosos fronts.
Subscriu-te per seguir llegint
- Detenen dues persones relacionades amb la mort de Gabriel Morales, trobat al pantà de la Baells
- Un cantant de Berga a la Sagrada Família: 'Ens van treure i engabiar perquè no cantéssim els Segadors
- Ni dret ni ADE: aquestes són les carreres amb més feina a Espanya quatre anys després de graduar-se
- L’abat de Montserrat, Manel Gasch: «És un dels pelegrinatges més importants de la nostra història»
- La Policia troba 8.000 plantes de marihuana en una operació contra el tràfic irregular de dominicans a Manresa
- Xavier Folch, un dels cantants expulsats durant l'espectacle de la Sagrada Família: “Ens van fer fora i ens van tancar en una gàbia fins que es va acabar la festa”
- La negativa de metges a fer hores extres altera l’atenció a hospitalària a Manresa
- La caravana de Sor Lucía que va beneir el Papa, a punt d'arribar a la frontera d'Ucraïna: 'El viatge s'ha fet llarg