Estalvia amb la regla del 6-1
El mètode per estalviar en la cistella de la compra

Comença a estalviar en la cistella de la compra / freepik
Raúl Vázquez
Estalviar avui dia és quasi impossible. I no parlem d'arribar a final de mes. Fer la compra pot arribar a convertir-se en un suplici. Els preus dels aliments i dels productes bàsics s'han disparat i els salaris, en molts casos, continuen congelats. En aquest article t'ensenyarem un truc per aconseguir estalviar a l'hora de fer la compra.
Un dels que ha tingut més èxit és el mètode 6-1 del xef nord-americà Will Coleman. Consisteix a fer una llista de la compra setmanal amb sis verdures, cinc fruites, quatre aliments proteics, tres aliments amb midó (patates, pa, arròs, pasta), dues salses o cremes saludables per untar i una mica fora de la dieta saludable, és a dir, un caprici.
Evitar productes innecessaris
Segons considera el mateix xef, aquest mètode és una molt bona manera d'organitzar-se, ja que no només compres el mínim i evites excessos, sinó que també menges més sa i equilibrat. Tot i això, alguns han criticat aquesta fórmula, pel fet que consideren que és una dieta molt avorrida i monòtona. El xef Coleman ha aclarit que es pot canviar de verdures i anar variant de proteïna per no cansar-nos.
Segons Will Coleman, la compra per a dues persones mitjançant aquest mètode pot costar a la setmana entre 75 i 85 euros. L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha estimat que la despesa mitjana que dues persones destinen en menjar a la setmana és de 100 euros, i per això l'estalvi pot ser del 20%.
Així doncs, és un mètode positiu per estalviar i evitar una despesa excessiva a la cistella de la compra, però també es tracta d'un truc que pot resultar una mica pesat per a aquells que prefereixen fer les seves compres sense tanta previsió i amb molta més llibertat.
- La beguda que hidrata més que l'aigua i que has de prendre a l'estiu per a calmar la set
- Un vídeo gravat pels ADF en un foc al Bages es converteix en un fenomen viral internacional
- Xavier Roig, enginyer, directiu i consultor: «El turisme no és un dret social, és viatjar amb migrants explotats»
- Una solsonina de 10 anys, Júlia Nadal, corona el Mont Blanc i apunta tan alt com Kilian Jornet
- Salvador Illa, a Cardona: 'Vull agrair al Dr. Valentí Fuster el retorn que està fent de la seva saviesa a la comunitat
- L'eufòria per la victòria de la Roja col·lapsa el centre de Manresa
- El pensament de mossèn Armengou, més viu que mai: 'No va entendre mai el catalanisme com una passió excloent, sinó com una responsabilitat
- La María, de 32 anys, viu en un bosc sense electricitat de la xarxa ni aigua calenta: 'Vius una mica al ritme de la vida