Aquest dilluns, 6 de maig, ha arrencat la segona Setmana de l'Ocupació a Solsona, una iniciativa de l'Agència de Desenvolupament Local per apropar l'alumnat de secundària a les empreses del territori i les seves oportunitats professionals de futur. Concretament, hi prendran part 130 alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Francesc Ribalta i l'Escola Arrels Secundària.

Una de les activitats és l'exposició "Made in SolCar", ja realitzada l'any passat, que es pot visitar fins a final de mes al saló de les Homilies d'Organyà de la Biblioteca Carles Morató. S'hi presenten una trentena d'empreses del Solsonès i Cardona i el seu producte a través d'anècdotes curioses i les professions més destacades que s'hi vinculen. Tot i que s'hi organitzen visites escolars prèviament concertades, també és oberta al conjunt de la ciutadania en l'horari de la biblioteca (diumenge de la Fira de Sant Isidre també es podrà visitar d'onze a dues).

Paral·lelament, els dies 13 i 16 d'aquest mes alumnes de 4t d'ESO visitaran cinc empreses de diferents sectors econòmics en funció de les seves preferències i motivacions personals, i coneixeran de primera mà experiències de persones que hi treballen i les oportunitats de futur. Enguany obriran les seves portes a aquests joves AMES Solsona, Famatec Technology, Convec, Tèxtil Olius i Sertic.

Així mateix, aquest dimecres els nois i noies seran reptats a participar en un joc de pistes als polígons industrials dels Ametllers i Pronisa de Solsona. Mitjançant preguntes i endevinalles hauran de descobrir les empreses, productes i serveis que s'hi amaguen.

La Setmana de l'Ocupació, organitzada per segon any, és una iniciativa que es duu a terme amb la col·laboració del teixit empresarial i és subvencionada pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya en el marc dels programes de suport al desenvolupament local i treball als barris. Va néixer l'any passat d'una inquietud sorgida en el si de la taula d'empresa de l'òrgan participatiu Solsona Co.