07 de juny de 2019
07.06.2019

L'institut de Santpedor s'endú dos premis d'un concurs sobre consum

La campanya vol sensibilitzar els alumnes de primària i secundària de la importància que les seves decisions de consum siguin conscients, crítiques, solidàries i responsables

07.06.2019 | 16:55
Alumnes de Santpedor que van rebre el tercer premi

La directora de l'Agència Catalana del Consum, Elisabeth Abad, ha lliurat aquest divendres els premis de la 14a edició del concurs escolar sobre consum responsable Consumópolis als grups d'alumnes que han resultat guanyadors en la fase autonòmica. L'acte ha tingut lloc a la sala d'actes del Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada a Barcelona, amb l'assistència dels guanyadors i els seus professors.

En l'edició d'enguany —desenvolupada sota el títol "Per la teva seguretat, saps el que consumeixes?"—, ha plantejat als nens i adolescent si realment coneixen les característiques dels productes que consumeixen. En aquesta edició, han participat 990 alumnes de centres educatius d'arreu de Catalunya, agrupats en 198 equips.

D'entre els 198 equips participants d'escoles i instituts de tot Catalunya, l'escola Vedruna, de Tona, s'ha endut el 1r i 2n premis en la categoria de ESO1. De la seva banda, l'institut d'Auro, de Santpedor, ha estat guanyador del 2n i 3r premis en la categoria d'ESO2. La resta de premiats han estat centres educatius de Premià de Mar, Lloret de Mar i Sant Celoni.

La finalitat del concurs és doble: d'una banda, sensibilitzar els alumnes de primària i secundària de la importància que les seves decisions de consum siguin conscients, crítiques, solidàries i responsables i, d'altra banda, fomentar la participació dels centres educatius en activitats vinculades a l'educació en consum.

Consumópolis té dues fases; una d'àmbit català i una altra d'àmbit estatal. En la fase catalana, organitzada i gestionada per l'Agència Catalana del Consum, des de l'Escola del Consum de Catalunya, els participants han hagut de superar un seguit de proves de caràcter pedagògic i lúdic, que han resolt per mitjà d'un joc web interactiu. A més, han hagut de fer un treball en grup consistent en la creació i disseny d'un producte o servei amb la corresponent etiqueta informativa amb les necessàries característiques des del punt de vista del consum.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
activitats amb nens

Plans per fer en família

Passa un cap de setmana o unes vacances en família perfectes! 

 
L'últim El més llegit