L'Escola Mowgli i l'Hospital de dia Sant Jordi d'Igualada van iniciar el mes d'octubre de 2017 el projecte "Lectura amb Companyia" en qual els nens i nenes de l'escola llegeixen un dia per setmana amb les persones grans ateses a l'hospital de dia. Aquesta iniciativa acaba de rebre el primer Premi Bayard de Foment de la Lectura que s'atorga a les iniciatives encaminades a aficionar a la lectura els nens i joves des de l'àmbit escolar. En la convocatòria del premi s'hi han presentat escoles de tot l'Estat Espanyol. El jurat del premi està compost per l'escriptor Jordi Sierra i Fabra, la professora i crítica literària Ana Garralón, Premi Nacional de Foment de la Lectura, i l'equip editorial de Bayard.

El dimecres dia 20 de novembre, David Secall, Responsable de projectes educatius en llengua catalana de l'Editorial Bayard ha visitat l'Escola Mowgli i l'Hospital de dia Sant Jordi per fer l'entrega del premi, i ha pogut veure la sessió de lectura que els nens i grans fan cada dimecres. Ha estat rebut per Imma Solano, Directora de l'Escola Mowgli, Albert Dalmau, tutor de segon de primaria de l'Escola Mowgli, Jordi Ferrer, Gerent del Consorci Sociosanitari d'Igualada i Menchu Velez, Responsable de l'Hospital de dia Sant Jordi.

L'Escola Mowgli té previst destinar els 1000 euros del premi a comprar llibres, jocs d'aula i a renovar i ampliar les biblioteques d'aula dels cursos de cicle inicial. Des de l'escola i l'hospital de dia es vol fer un agraïment a l'Editorial Bayard per l'atorgament del premi, a la Biblioteca Central d'Igualada, que facilita els llibres que els nens i grans llegeixen cada dimecres, i a la Dolors Caballero, voluntària que col·labora en el projecte.

El projecte va ser ideat l'any 2017 per la Menchu Velez, treballadora social de l'Hospital de Dia Sant Jordi i la Laia Sellares, psicòloga de l'Escola Mowgli i pivota sobre dos eixos centrals: fomentar les activitats intergeneracionals valuoses, on l'aportació es dona per les dues parts, i per altre banda fomentar la participació social i la coordinació de recursos.

El projecte permet compartir una estona de lectura, mitja hora cada dimecres, entre un alumne de l'escola i un usuari de l'hospital de dia. Els nens trien quin llibre volen llegir cada dia, de forma que van agafant afició per la lectura. A més de l'objectiu pedagògic també es treballen altres aspectes com les relacions intergeneracionals, vinculant sempre un nen/a amb una persona de l'hospital de dia, creant així una relació més duradora en el temps. Dins l'objectiu global d'estimular la lectura, es treballen diferents objectius comuns com fomentar les relacions socials, trencar estereotips sobre la gent gran, i altres específics per a cada col·lectiu. Pels usuaris de l'hospital de dia s'afavoreix l'autoestima realitzant una activitat significativa i de vàlua per la societat, s'augmenten les relacions intergeneracionals i socials, i es mantenen les capacitat cognitives preservades. Pels nens es permet practicar i estimular la lectura, augmentar i educar en les relacions intergeneracionals i socials, i treballar els valors del respecte, la tolerància, la diversitat i l'escolta.

Hi participa la classe dels Toomais, de 2n de primària de l'Escola Mowgli. Els alumnes assisteixen a l'activitat en dos grups de 13, en setmanes alternes, primer un grup i després l'altre. D'aquesta manera, cada usuari de l'hospital de dia té dos alumnes companys de lectura. L'activitat consisteix en que l'usuari i l'alumne puguin compartir una estona de lectura, tant si només llegeix un dels dos i l'altre escolta, com si comparteixen la lectura. Es compta amb l'ajuda d'una mestra jubilada voluntària, el suport d'una terapeuta del Hospital de Dia Sant Jordi i el tutor de la classe.