El govern espanyol ha fet arribar a les Comunitats Autònomes l'esborrany per als nous currículums de la LOMLOE. El document, segons ha avançat la Cadena Ser i han confirmat fonts del Ministeri d'Educació, planteja deixar enrere la divisió per assignatures i substituir-la per l'aprenentatge en vuit competències: comunicació lingüística, plurilingüe, matemàtica, ciència i tecnologia, digital, personal, social, aprendre a aprendre, ciutadana, competència emprenedora i consciència i expressions culturals. Segons el Ministeri, les modificacions busquen donar més marge de maniobra als professors i als centres a l'hora d'abordar les matèries.

Fonts del Ministeri d'Educació han apuntat a l'ACN que de moment es tracta només d'una proposta per al desenvolupament del currículum. Són documents inicials que el govern espanyol ha enviat a les comunitats autònomes per a la seva discussió.

L'objectiu del Ministeri és homologar els currículums als estàndards europeus i es fixa com a models els sistemes innovadors que obtenen millors resultats i que funcionen a països com Finlàndia o Portugal.

D'aquesta manera vol deixar enrere la divisió en assignatures per afavorir la transversalitat i permetre que els alumnes adquireixin coneixements en matèries que responen als problemes i desafiaments del món actual.

Per aquest motiu planteja eixos com la competència digital, que formaria part dels ensenyaments a l'etapa final de l'educació obligatòria, o també en competència lingüística per permetre que els alumnes aprenguin a diferenciar informació i avaluar la seva fiabilitat i risc de manipulació o de desinformació.

Segons les previsions del Ministeri, el nou currículum s'ha de començar a implantar al curs 2022-2023 als primers cursos de Primparia, Eso i Batxillerat.