El Berguedà i el Solsonès, en alerta per ventades que superaran els 100 km/h aquest diumenge
Protecció civil demana precaució en els desplaçaments i activitats a l'exterior a la meitat nord de Catalunya

Arbre caigut per un episodi de vent / Arxiu/Purificación de la Cruz
ACN
Protecció Civil ha avançat a la matinada de diumenge l’alerta el pla Ventcat que preveia per al matí per la previsió de ratxes de vent fortes a diferents comarques de la meitat nord del territori. L’episodi, que s'espera que duri fins a la tarda, afectarà principalment el Ripollès, el Berguedà i l’Alt Empordà. A les tres comarques el vent pot superar els 125 quilòmetres per hora. El Govern demana precaució en els desplaçaments i activitats a l’exterior. El vent bufarà de component nord i oest, segons informa el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), i afectarà principalment cotes altes, amb una alta probabilitat de torb, que dificulta la visibilitat, tot i que no esperen grans gruixos degut a aquest fenomen.
La distribució geogràfica del fenomen al nord de Catalunya es preveu de tipus extens, entre el 30% i el 70% de la zona avisada. L'SMC ha incrementat la probabilitat de ratxes molt fortes de vent especialment al Pirineu, Prepirineu i l'Empordà, on pot bufar fins als 125 quilòmetres per hora. Al Baix Empordà, la Cerdanya, la Garrotxa, l'Alta Ribagorça, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i el Solsonès pot arribar als 100 per hora.
A més del vent, l’SMC avisa del mal estat de la mar a les comarques de l'Alt i Baix Empordà, amb afectació principal al nord del Cap de Creus i al Cap de Begur. D'altra banda, hi ha probabilitat de superar els 20 centímetres de neu a cotes de més de 1.200 metres a la Vall d'Aran i el Pallars Sobirà.
A més, la combinació de neu i vent al Pirineu pot provocar el fenomen del torb, que redueix la visibilitat i pot dificultar la mobilitat en zones de muntanya.
- La víctima mortal de l'accident d'escalada a Montserrat era un veí de Barcelona
- Mor als 57 anys Sílvia Flotats, ànima de polítiques per a joves a l’Ajuntament de Manresa
- Una jove d'Artés de voluntariat a la República Dominicana: 'Va ser increïble, vaig passar la majoria dels dies plorant de l'emoció
- Els Agents Rurals enxampen un caçador furtiu mentre abatia un teixó a l'Alt Urgell
- Uns manresans es feien passar per operaris de manteniment per robar coure a Cantabria
- Aquest és el passeig més bonic de Catalunya, segons National Geographic
- Mor l'escaladora ferida dissabte a Montserrat després que li caiguessin pedres a sobre mentre feia una via
- Dues amigues de Manresa al primer concert de Rosalía a Barcelona: 'És la tercera vegada que anem a un dels seus xous