Arriba un nou episodi de calor intensa a partir d'avui: els termòmetres, per sobre dels 36ºC
Protecció Civil ha activat el Pla territorial de Protecció Civil en fase d'alerta per la calor extrema

Tres joves passejant per Barcelona durant un dia de calor extrema / arxiu

El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha emès un avís per aquest dimecres per l'arribada de temperatures molt altes, especialment a la Catalunya central, Ponent, Pirineu i Prepirineu. A Ponent es podran superar els 40 °C i, en bona part de l'interior, les temperatures màximes superaran els 36 °C.
Ahir al vespre, Protecció Civil va activat el Pla territorial de Protecció Civil (PROCICAT) en fase d'alerta, per la calor extrema que s'espera en els propers dies. Es preveu que l'episodi s'allargui fins a mitjans de la setmana vinent, fet pel qual Protecció Civil de la Generalitat fa una crida a la prudència. La calor extrema comporta molèsties i diversos problemes de salut especialment a les persones vulnerables, i el fet que sigui persistent empitjora tot plegat.
Recomanacions a la població
Protecció Civil recorda que cal hidratar-se molt sovint i beure força aigua, encara que no es tingui set. També es recomana evitar sortir al carrer i fer activitats físiques intenses durant les hores de màxima insolació. A casa, és important mantenir l'habitatge el més fresc possible, abaixant les persianes durant el dia i ventilant a primera hora del matí o durant la nit.Sempre que sigui possible, es recomana utilitzar espais climatitzats o refugis climàtics habilitats pels municipis.
Es recorda que està a l'abast de la ciutadania el mapa de refugis climàtics, que són espais públics que poden servir de refugi en situacions meteorològiques extremes, com les onades de calor.
Cal tenir especial cura de les persones més vulnerables als efectes de la calor, com ara la gent gran, els infants, les persones amb malalties cròniques o aquelles que treballen o fan activitat física a l'exterior.
Protecció Civil recorda també que no s'ha de deixar mai persones ni animals dins de vehicles estacionats, encara que sigui per poc temps.
- El temporal descarrega amb força al Bages i deixa carreteres inundades, un arbre caigut a la via i diversos avisos al 112
- «Els problemes a la veu poden venir d’una lesió al genoll»
- Detingut un home a Puigcerdà per intentar matar una menor amb una arma blanca
- Abogados Cristianos porta als tribunals la retirada de la Creu del Pont Vell de Gironella
- C-55: una carretera sota l'allargada ombra de l’autopista
- El melanoma no sempre comença amb una piga en la pell: símptomes i com detectar-ho a temps
- La multa que et pot caure si aquest radar de Manresa t'enxampa a més de 30 km/h
- Canvis en el permís de conduir a partir de 2026: la norma de la DGT que afecta els conductors nascuts entre 1956 i 1961