L´hotel La Sagrera, entre l´avinguda Bertrand i Serra i el carrer Padró de Sant Fruitós de Bages, era antigament Cal Carnicer. En aquest edifici, que data del 1796, es van dedicar durant quatre generacions a la venda de carn i, durant una època, a la pastura de ramat. La quarta generació va obrir, l´any 1992, un hotel que va funcionar fins al 2013. Després de cinc anys tancat, l´hotel la Sagrera va tornar a obrir portes a l´abril gràcies a l´aposta de la Marta i el Pau.

Per què van decidir reobrir l´únic hotel ubicat al centre de Sant Fruitós?

És un negoci que em va cridar molt l´atenció després de conèixer món durant tres anys. Una excedència laboral em va permetre viatjar per diferents països i per tant ser usuària d´establiments turístics, i quan vaig tornar aquí, l´ampliació de l´excedència em fa fer prendre la decisió. Junt amb el meu soci, el Pau, ens hi vam llançar de cap i estem molt contents d´haver tirat endavant el projecte. Vam obrir a l´abril d´aquest any i de moment la valoració és molt bona.

Quants clients han passat per l´hotel i quin és el seu perfil?

Al llarg del primer mig any s´hi han allotjat unes 300 persones, 60 de les quals estrangeres i 43 d´empreses. El perfil dels clients és variat, tenim empresaris, famílies que fan turisme i volen conèixer el Bages i pujar Montserrat, per exemple, i també esportistes, com ara ciclistes holandesos que fan parada aquí.

De quantes habitacions disposen?

En tenim vuit, set de dobles i una de triple. La capacitat és de 17 persones i generalment arribem a la plena ocupació.

Quins serveis ofereixen?

Dormir i esmorzar. I altres serveis com ara connexió wifi.

Quin és el valor afegit de l´hotel La Sagrera?

El que destaquen els nostres clients són les instal·lacions, els serveis com ara l´esmorzar de bufet, la comoditat, l´amabilitat del personal i les facilitats per fer la reserva. També es valora el fet que som al centre de Sant Fruitós, amb facilitat d´aparcament i a tocar de restaurants i serveis sense haver de tocar el cotxe. I per altra banda, estem ben situats a la comarca, amb recursos turístics per totes bandes.

Parlava de facilitats en la reserva. Cal destacar que, un cop feta, els clients tenen un codi per entrar i sortir oi?

Sí. D´aquesta manera no és necessari que hi hagi algú a recepció les 24 hores del dia. Hi som de 2/4 de 8 a les 11 del matí i de les 7 de la tarda a les 10 de la nit. La resta del dia funciona amb el codi.

Ha estat complicat engegar el negoci?

No. Les ganes i la predisposició que teníem tant el Pau com jo ho han fet fàcil.

Es marquen objectius?

El repte era obrir i que funcionés. Això ho hem aconseguit després d´una inversió per remodelar l´equipament i adaptar-lo a l´estil rural-urbà que volíem; és una casa de pedra dins del poble. Ara, seguirem treballant i mantenint les instal·lacions al dia i ens anirem adaptant a les noves tecnologies.

Per tirar endavant projectes, el seu banc de referència és el BBVA. Per què?

Per la facilitat que ens donen davant de qualsevol necessitat. Tenim un interlocutor molt eficient i ràpid, i per Internet podem fer tots els tràmits de manera ràpida i àgil.