09 de maig de 2019
09.05.2019
BBVA AMB LA DIGITALITZACIÓ

Els assistents virtuals de BBVA ofereixen cada cop més serveis i avantatges als clients

L'entitat també té un assistent propi per entendre millor les finances

09.05.2019 | 12:49
Assistent virtual

BBVA va ser la primera entitat de l'Estat espanyol que va tenir un chatbot de text disponible a Facebook, Messenger i Telegram. El client pot consultar el seu saldo, informació de les targetes, els caixers més pròxims o fer un enviament de diners instantani a través d'aquestes xarxes socials i aplicacions de missatgeria instantània.
BBVA també facilita als clients la cerca de caixers a través de Google Assistant, així com de l'assistent virtual de Samsung, Bixby. Amb l'assistent de Google, BBVA inclou, a més, la consulta de saldo i últims moviments en els comptes. Els clients de BBVA també poden buscar caixers i resoldre dubtes freqüents amb l'assistent virtual d'Amazon, Alexa, com per exemple què fer si es bloqueja una targeta; i enviar diners a un contacte del telèfon amb Siri, l'assistent d'Apple, gràcies a Bizum.
A més, BBVA ja treballa amb Samsung per ampliar el nombre de cerques i gestions a Bixby, i que un client pugui, per exemple, resoldre dubtes freqüents relatius al bloqueig de targetes, cotitzacions borsàries o transferències.

Assistent propi
BBVA també disposa d'un assistent virtual propi que ajuda el client a entendre millor el dia a dia de les seves finances. A principi de cada mes li ofereix una previsió d'ingressos i despeses per tal que es pugui organitzar millor. «La nostra proposta de valor és ajudar els clients a tenir les seves finances sota control, i la intel·ligència artificial juga un paper fonamental, ja que ens permet predir comportaments, avançar-nos als seus problemes o ajudar-los a planificar la seva economia», assegura Raúl Navarrete, director de Canal Mòbil de BBVA Espanya. A mesura que avança el mes, l'assistent virtual ofereix el detall dels moviments que fa el client, i a final de mes analitza quin ha estat el seu comportament financer, per ajudar-lo a la planificació econòmica.
Aquestes prediccions estan basades en dues funcionalitats de l'app: moviments previstos i Bconomy. La primera, basada en un model predictiu i diferenciador desenvolupat íntegrament per BBVA, permet una previsió dels principals ingressos i despeses per anticipar al client com acabarà el mes.
La segona funcionalitat ofereix un diagnòstic de la salut financera del client, analitzant l'evolució dels seus ingressos i despeses, el nivell d'estalvi, la despesa que destina a habitatge o el nivell d'endeutament, per posar una nota mitjana a la salut financera i adoptar plans de millora.
A més, permet als clients comparar-se amb altres persones del seu entorn i de característiques similars. En concret, de la seva mateixa edat, sexe, rang salarial i codi postal. D'aquesta forma, poden tenir una referència que els permet avaluar si la despesa que estan realitzant se situa o no per sobre de la mitjana i, a partir d'aquí, adoptar plans de millora.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook