19 de juliol de 2019
19.07.2019
BBVA AMB LES EMPRESES

Valentí Salas: «Actualment el mercat on-line és madur i professionalitzat»

Salas és CEO de l'empresa manresana Cinetic

19.07.2019 | 10:14
Valentí Salas a les instal·lacions de Cinetic

Cinetic és una empresa amb seu a Manresa dedicada a donar servei en tots els àmbits tecnològics necessaris per dur a terme un projecte de venda a Internet.

Quina és l'activitat principal de l'empresa?
Cobrim des de la consultoria tecnològica (decisió de com dur a terme el projecte i amb quina tecnologia), la seva execució, el suport posterior (manteniment, evolutius, etc.) i hi afegim els serveis d'infraestructura d'allotjament (hosting) especialitzat per a aquests projectes.
Què són els serveis de desenvolupament e-commerce?
Un e-commerce té com a suport un software informàtic que actua de plataforma tecnològica. Intentem que el client pugui delegar tot aquest desenvolupament i coneixement tècnic a una empresa especialitzada com nosaltres.
Treballem en les principals tecnologies de codi lliure especialitzades en e-commerce líders en el mercat i mirem de donar un servei orientat a implantar, ajustar i personalitzar funcionalitats del projecte, ja sigui orientades a millorar l'experiència d'usuari (usabilitat), la velocitat (auditories i serveis de millora de rendiment), la facilitat d'ús (amb implicacions tècniques i visuals) o la implantació de tecnologies externes (programes de gestió, mètodes de pagament, integració amb marketplaces...).
Quin és el perfil de client de Cinetic?
El perfil no va tant lligat al sector o a l'envergadura del client, sinó a aquell client que vol fer una aposta important en el canal on-line i per tant sap que un projecte d'aquest tipus està viu i requereix un treball de desenvolupament i suport tècnic constant. Avui en dia, el perfil de client no és tant aquell que vol començar a vendre on-line, sinó que existeix un volum important d'empreses que ja operen a la xarxa i volen professionalitzar l'activitat o millorar la relació amb el partner tecnològic actual.
Per a quin mercat treballen?
Principalment el català, per la proximitat que molts clients busquen en els seus proveïdors. Tenim un volum important d'empreses catalanes que treballen en l'àmbit on-line. Tot i això, també treballem per a clients nacionals. Per ara, l'externalització a altres països no l'hem considerat.
Quina ha estat l'evolució de l'empresa ?
Vam començar el 2004 desenvolupant projectes web més generalistes. En aquell moment el comerç electrònic pràcticament no existia. A partir del 2007 vam identificar una necessitat cada vegada més orientada a projectes que permetessin poder realitzar una compra on-line i vam decidir buscar una plataforma que ens permetés desenvolupar projectes d'alt nivell, i vam seleccionar Magento com la millor opció. Després, ens hem anat obrint a altres plataformes segons la demanda del client.
Al llarg d'aquests anys el perfil d'empreses s'ha professionalitzat molt; inicialment solien ser emprenedors individuals o gent que havia quedat a l'atur i que volia provar de vendre per Internet, i es va anar convertint cada cop més en empreses consolidades que buscaven utilitzar-lo com un canal de venda important. Actualment el mercat on-line és un mercat madur i professionalitzat. A nivell de venda entre empreses (B2B) l'evolució ha estat molt més lenta i és just avui en dia quan les empreses estan en el procés de posar els seus processos de venda en el canal Internet.
La competència és molt gran? Què cal fer per diferenciar-se?
Sí, és cada cop més gran i vendre serveis és un tema complex. Bàsicament el valor afegit cal buscar-lo en una combinació basada a donar un molt bon servei (comunicació, disponibilitat, empatia amb el client), i també en el fet de tenir un grau elevat d'experiència que et permeti enfrontar-te als diversos reptes tecnològics (que són constants) amb certa seguretat.
BBVA és la seva entitat bancària de referència. Per què?
Ens genera confiança tant en la solvència com en la voluntat d'estar a l'avantguarda al sector Internet.
De la digitalització i innovació tecnològica de BBVA se'n beneficien com a empresa?
Sí, la millora de processos de treball amb ells ens permet operar de forma àgil i la comunicació esdevé més rapida, i són punts importants quan el treball que realitzes amb les entitats bancàries es converteix en gairebé constant.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook