08 de octubre de 2019
08.10.2019
BBVA AMB LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL

Sofía Rodríguez-Sahagún: «La banca ha de ser àgil i flexible»

Rodríguez-Sahagún és directora de transformació digital de BBVA

08.10.2019 | 12:13
Sofía Rodríguez-Sahagún

BBVA continua sent líder mundial de banca mòbil per tercer any consecutiu, segons l'informe «The Forrester Banking Wave: Global MobileApps Summary, 2019», de Forrester Research.

Com es prepara un banc com BBVA per ser el número 1 tres anys consecutius?
La transformació digital és a l'ADN del nostre banc. Vam iniciar aquesta aposta fa més de deu anys i això és un avantatge competitiu clar, ja que la transformació és avui una cosa absolutament transversal a BBVA, que impregna totes les àrees de negoci. Som molt més que un banc amb una potent àrea de transformació digital, som una organització que treballa immersa en la transformació i per a això també internament el banc ha fet un important canvi en l'organització. A BBVA hem integrat, des de fa anys, professionals de diferents àmbits de coneixement, com enginyers, científics de dades, matemàtics, experts en sistemes, disseny, tecnologia, físics, etc., que, amb una metodologia de treball agile, ens d0na la possibilitat de lliurar experiències de valor per als nostres clients tots els mesos.
L'informe inclou una sèrie de neobancs i BBVA se situa per sobre. Què ha valorat Forrester?
Forrester reconeix que aquest tipus de bancs, els neobancs connecten bé amb un públic jove, però efectivament ha situat BBVA en una posició superior a tots ells. És un fet molt destacat, que sense ser entitat nativa digital, la transformació de BBVA l'hagi portat a estar al davant de nadius digitals. Un dels nostres punts més destacats en l'informe és l'experiència d'usuari que oferim als clients, així com l'anàlisi predictiva de les dades que fem i les propostes que posem al servei dels clients perquè puguin gestionar i planificar millor les seves finances. De fet, Bconomy és una de les eines que Forrester destaca en tots els seus informes des que vam llançar aquesta eina.
Forrester destaca les funcionalitats d'assessorament que integra l'app de BBVA. Quines novetats tenen previst incorporar?
Aquest any hem incorporat una gran novetat en les nostres funcionalitats, «Programa el teu compte». Aquesta eina, que vam llançar a principi d'estiu, permet als clients automatitzar certs processos que fins ara es feien de manera manual mitjançant una sèrie de regles molt senzilles, la qual cosa els permet gestionar d'una manera més còmoda les seves finances. I continuarem treballant en aquesta línia, perquè creiem que és on podem oferir més valor al client, incorporar més serveis que els ajudin a gestionar les seves finances gairebé sense esforç. Al «Programa el teu compte» incorporarem dues millores, traspassar els diners estalviats a plans de pensions i poder arrodonir les compres amb la targeta de crèdit, a més de fer-ho amb la targeta de dèbit. També hem llançat recentment «Els meus Viatges», una funcionalitat que ajuda el client a gestionar les seves finances abans, durant i després d'un viatge. Pròximament incorporarem millores com un convertidor de moneda o la creació de grups de viatge.
Què demanarà el client els propers anys? Com serà la relació amb el banc?
El client és cada vegada més digital i, per tant, per donar-li servei la banca ha de ser cada dia més àgil i flexible. Ha de ser capaç d'oferir solucions personalitzades, amb organitzacions adaptades i amb un mix de perfils professionals molt divers. El banc ha de ser on sigui el client, i desenvolupar solucions per donar servei allà on el client el necessiti. Les noves tecnologies, el creixement de l'ús de les dades (DataDriven) i l'exigència digital dels consumidors provoca que el món de la banca evolucioni. Ja són presents noves tecnologies que canviaran molt la manera com els clients es relacionen i interactuen amb els seus proveïdors de serveis (la intel·ligència artificial -machine learning, interacció per veu, blockchain, IoT, etc.). El que volem a BBVA és acompanyar els nostres clients i ajudar-los a prendre les millors decisions financeres a través d'experiències senzilles, i triant de quina manera es volen relacionar amb nosaltres.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook