BBVA BBVAtorna a sorprendre el mercat amb el llançament de l’alta 100% digital per a empreses amb una solució que aconsegueix que un procés complex sigui àgil i senzill.

Si com a particulars ens queixem de la paperassa i dels requisits que ens exigeixen quan volem fer-nos clients d'una entitat, quan es tracta d'empreses la situació es complica encara més. «La nova alta digital» per a empreses simplifica el procés?

Fins ara, una empresa que volia fer-se client de BBVA trigava uns quinze dies a tenir un compte i poder operar a través de la seva banca electrònica. Amb aquest nou servei, l'empresa podrà donar-se d'alta 100% on-line en menys de deu minuts i disposar d'un compte i una banca on-line per operar a l'instant. Sense paperassa i sense necessitat de desplaçar-se a una oficina, hem desenvolupat un procés realment senzill i ràpid per a l'empresa que vulgui fer-se client de BBVA.

Es tracta d'un procés segur? La identificació d'una empresa va més enllà de la comprovació d'un DNI i té altres implicacions, com tot el món de blanqueig de capitals. Com saben que no els estan falsejant la informació que aporten via digital?

És un procés totalment segur. Les empreses, per fer-se clients de BBVA, han d'utilitzar el certificat digital d'administrador únic o solidari, emès per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre. Aquest tercer de confiança ens facilita identificar el client i simplificar el procés de validació d'escriptures i poders, la qual cosa representa un estalvi considerable de temps sense renunciar a alts estàndards de seguretat.

BBVA és pioner en l'adopció de noves tecnologies, quina tecnologia hi ha darrere d'aquest procés?

A BBVA som molt conscients que no dissenyem solucions per a empreses o clients; dissenyem solucions per a persones. Una empresa demanda el mateix que un particular, solucions senzilles que resolguin les seves necessitats per prendre les millors decisions que els ajudin a aconseguir els seus objectius de negoci. No es tracta de fer servir costi el que costi la tecnologia més innovadora a cada moment. Es tracta de repensar els processos des de zero, tenint en compte les noves capacitats tecnològiques, però sempre amb el focus en què necessita el client i on ho necessita. En aquest cas, a més de recolzar-nos en un tercer de confiança com és la Fàbrica de Moneda i Timbre, utilitzem mecanismes avançats d'intel·ligència artificial per al reconeixement i l'extracció d'informació de la documentació aportada, amb el que es redueix al màxim la informació que ha d'introduir el client. I ho hem fet així, perquè consideràvem que era la millor fórmula d'oferir al client l'experiència que ens demanava.

Es pot millorar aquest procés? Pensen avançar en la solució o prefereixen dedicar els recursos a altres funcionalitats?

La solució que hem llançat per a l'alta digital d'una gran majoria de pimes i empreses és un primer pas, però encara ens queda camí al davant. A BBVA desenvolupem sempre un «mínim producte viable» que anem millorant incorporant el feedback dels clients. Ja estem treballant per poder oferir aquesta solució també a empreses amb apoderats mancomunats, o oferir altres alternatives de verificació per per portar aquest procés també al mòbil.

Què destacaria de la factoria de transformació empresarial?

La il·lusió que sentim tots per estar construint la banca d'empreses del futur. Vam ser el primer banc a apostar pel mòbil també per a les empreses, i ara ja tenim l'app més valorada i amb més funcionalitats del mercat. Solucions com One View, el primer agregador intel·ligent per a empreses o AvalBox, el primer aval digital, són alguns exemples. Prop de 100.000 empreses ja tenen el servei de One View i més del 80% dels avals se sol·liciten digitalment. La cirereta del pastís és haver aconseguit desenvolupar la primera alta digital per a empreses 100% digital i on-line. Estem molt il·lusionats de veure com aquestes solucions faciliten la vida dels empresaris.