CAS KOLDO
L’Audiència Nacional obre una peça separada per investigar els pagaments en metàl·lic del PSOE, Ábalos i Koldo García
El magistrat del Suprem Leopoldo Puente va traslladar a l’Audiència Nacional les seves indagacions ressaltant que en les declaracions dels càrrecs socialistes «no va quedar explicat, de manera suficient, qui era la persona, i quin el procediment, que comprovava, si escau, les factures presentades»

Fotografia d’un sobre amb diners enviada per Patricia Úriz al seu exmarit Koldo García / EL PERIÓDICO
Tono Calleja Flórez
El jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno, que investiga una presumpta organització criminal que suposadament va cobrar comissions per la venda de mascaretes durant la pandèmia, ha acordat obrir una peça separada després de rebre la interlocutòria del magistrat del Tribunal Suprem Leopoldo Puente en relació amb els pagaments en metàl·lic realitzats a l’exministre de Transports i exsecretari d’Organització del PSOE José Luis Ábalos i el seu assessor Koldo García.
L’instructor del Suprem va considerar «clar» que totes aquestes incògnites havien de «ser aclarides, després de practicar-se la investigació corresponent, en la mesura que poguessin denotar l’eventual existència de conductes o activitats irregulars, i fins i tot potencialment delictives». En concret, el magistrat reclamava que s’aclarís la incògnita de si el PSOE va ajudar l’exministre de Transports José Luis Ábalos i el seu assessor Koldo Garcíaa blanquejar els dinersde les presumptes comissions rebudes.
En la documentació enviada pel Tribunal Suprem i ara incorporada a aquesta peça, s’inclouen les declaracions prestades davant l’alt tribunal per l’exdirector gerent del PSOE, Mariano Moreno, l’empleada del partit, Celia Rodríguez, així com la de l’empresària Carmen Pano, que va assegurar haver entregat fins a 90.000 euros en metàl·lic a la seu de Ferraz per ordre del comissionista Víctor de Aldama.
Documentació del PSOE
Moreno adjunta, a més, la part de l’informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil del passat 8 d’octubre que analitza els fets, així com la informació facilitada pel representant legal del PSOE, l’advocat Alberto Cachinero, sobre aquests pagaments. El titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 ha acordat donar trasllat al Ministeri Fiscal i a les parts personades en la causa de l’obertura de la peça separada i de la documentació.
El magistrat del Suprem Leopoldo Puente va traslladar a l’Audiència Nacional les seves indagacions ressaltant que en les declaracions dels càrrecs socialistes «no va quedar explicat, de manera suficient, qui era la persona, i quin el procediment, que comprovava, si escau, les factures presentades pels que, en el seu àmbit d’actuació vinculada al partit, obtenien compensació en metàl·lic dels pagaments que asseguraven haver realitzat en l’acompliment d’aquestes funcions».
- Aliança Catalana irromp amb trencadissa a Berga
- El restaurant de Manresa que enamora els fans de l’arròs: 'Dels millors que he menjat”
- Lluïsa Aliste, alcaldessa de Cardona: «És un orgull poder dir que el meu avi va ser un miner de la mina de sal de Cardona»
- Retencions quilomètriques i accidents marquen el primer dia d’operació sortida del pont a la Catalunya central
- Identifiquen el cadàver d'un jove que va aparèixer ofegat amb un cinturó de pedres en una cala de Lloret de Mar el 2018
- Gran preocupació entre els passatgers del bus urbà per l'incivisme de grups d'adolescents a Manresa
- Dotze sirenes alertaran la població en cas que es trenqui la presa de la Baells: 'Seria molt improbable, però el risc 0 no existeix
- Catalunya prepara canvis a l'ESO: els alumnes de 4t podran triar entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques