Les 11 estacions d'esquí del Pirineu de Lleida encaren la temporada 2015-2016 amb optimisme, sobretot després de les nevades del darrer cap de setmana i de les que s'esperen per als pròxims dies. La majoria de complexos preveuen encetar la temporada pel pont de la Puríssima i només Baqueira Beret obrirà ja aquest dissabte, mentre Boí Taüll i Port del Compte no descarten poder obrir part de les seves instal·lacions també aquest cap de setmana en funció de la neu que pugui caure les pròximes hores. Les estacions lleidatanes han invertit aquesta temporada 8,2 milions d'euros per millorar les seves instal·lacions. L'objectiu és assolir la venda de 1.225.000 forfets, un 5,4% més que la temporada anterior.

Les estacions d'esquí lleidatanes ja ho tenen tot a punt per encetar la temporada 2015-2016 i només resten pendents de la meteorologia i de temperatures baixes per poder produir neu per tal d'obrir els respectius complexos. Després de les nevades del darrer cap de setmana i de les previstes per als pròxims dies, les estacions del Pirineu de Lleida encaren la temporada amb més optimisme que la passada, en què les nevades van arribar tard i no van ser molt abundants durant l'hivern.

La majoria de complexos preveu obrir pel pont de la Puríssima, entre el dia 4 i 5 de desembre, tot i que Baqueira Beret ja ha anunciat que s'avançarà i obrirà portes aquest dissabte, com a mínim la zona de Baqueira, mentre està a l'espera de decidir si també ho fa a les zones de la Bonaigua i Beret. Per la seva banda, Boí Taüll Resort comunicarà dijous -en funció de la neu que pugui caure les pròxims hores- si finalment obre part de les seves instal·lacions també aquest cap de setmana o si deixa l'obertura per la Puríssima. Port del Compte també preveu iniciar la temporada pel pont però no descarta poder obrir aquest dissabte la zona per a debutants.

Previsió d'assolir els 1.225.000 forfets

El Pirineu de Lleida oferirà aquesta temporada 494 quilòmetres esquiables entre alpí i nòrdic -10 més que la temporada anterior- distribuïts en 245 pistes, segons s'ha donat a conèixer durant la presentació de la temporada d'hivern 2015-2016 al Pirineu de Lleida que s'ha dut a terme aquest dimarts a la Diputació de Lleida. També cal sumar una oferta d'allotjament de més de 25.000, al marge de les segones residències. Cal tenir en compte que el sector de l'esquí al Pirineu de Lleida genera un impacte econòmic superior als 200 milions d'euros, a més de 2.400 llocs de treball directes i més de 10.000 induïts, segons ha destacat el president de la diputació, Joan Reñé.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i les pròpies estacions esperen poder vendre aquesta temporada 1.225.000 forfets, que igualarien els resultats de la temporada 2010-2011 i representarien la millor xifra dels darrers cinc anys. La temporada 2014-2015 van ser 1.160.000 forfets els forfets venuts.

La majoria de les estacions d'esquí lleidatanes han optat per mantenir les mateixes tarifes que la temporada anterior. Aquest és el cas de Boí Taüll, Port Ainé, Espot Esquí i Tavascan. Les d'esquí nòrdic mantindran el preu del forfet de dia, mentre el de temporada passa del 110 als 120 euros. Baqueira ha incrementat un 2% el preu del forfet de dia, mantenint pràcticament el de temporada, mentre Port del Compte ha incrementat el preu del forfet un 3,13%, després de mantenir-lo congelat els darrers anys.

8,2 milions d'inversió

Les estacions del Pirineu de Lleida han invertit per a la nova temporada de neu 8,1 milions d'euros per millorar la seva oferta i les seves instal·lacions, al marge dels 750.000 que ha destinat Territori i Sostenibilitat a la millora dels accessos de Port Ainé. En les darreres deu temporades la inversió feta pels complexos hivernals lleidatans se situa en els 115,20 milions d'euros.

Baqueira Beret segueix encapçalant amb 5,5 milions d'euros la inversió feta per les estacions lleidatanes aquesta temporada, seguida per Boí Taüll Resort (1,1 milions d'euros), Port Ainé (586.300 euros) i Espot Esquí (470.000 euros). Port del Compte ha invertit enguany 292.000 euros i Tavascan, 133.000 euros. En el cas dels complexos de nòrdic, la inversió ha estat menor en el se conjunt.

L'estació de Baqueira Beret posarà en marxa més pistes, arribant als 155 quilòmetres, i una nova zona d'oci, lleure i après-sky al voltant de l'Hotel Montarto, entre altres novetats. Així mateix, l'estació juntament amb Torisme Val d'Aran han posat en marxa una oficina a Tolosa per donar a conèixer l'oferta de neu a l'Aran.

Boí Taüll Resort ha millorat i adequat diferents equipaments de l'estació com ara remuntadors, maquinària de pistes, vehicles de neu i neu artificial, i també ha invertit en la millora de la seguretat laboral. El complex amplia la superfície esquiable en 3,5 quilòmetres, amb tres nous itineraris, també ha millorat la cafeteria i posarà en marxa una pista de gel.

Les estacions gestionades per FGC, Espot i Port Ainé, han destinat la inversió a millorar la seva seguretat, en manteniment i nous productes. Espot Esquí manté el bus des de Lleida que va posar en marxa la temporada passada. Port del Compte també ha revistat les seves instal·lacions i, com a novetat, podrà aprofitar les restes vegetals de l'entorn per a produir biomassa. Per la seva banda, Tavascan ha invertit sobretot en seguretat. Després de posar en marxa l'any passat el circuit inclusiu Anna Vives, enguany va més enllà amb l'adquisició d'una cadira adaptada perquè persones amb mobilitat reduïda puguin practicar l'esquí nòrdic.

Pel que fa a les estacions d'esquí nòrdic, les inversions que han fet s'han centrat sobretot en arranjar els respectius complexos. Així mateix, destaca com a novetat la instal·lació de nous lectors electrònics que mitjançant un xip permetran conèixer la freqüència d'ús de les instal·lacions dels posseïdors dels forfets de temporada. Sant Joan de l'Erm ha instal·lat una passarel·la de fusta per facilitar l'accés a les pistes a les persones amb problemes de mobilitat.

'Lleida, la Catalunya blanca', lema de la campanya de la Diputació de Lleida

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida promocionarà un any més l'oferta de neu de la demarcació amb una campanya que enguany estrena nou lema: 'Lleida, la Catalunya blanca'. L'objectiu és posicionar la destinació turística d'hivern al Pirineu i a les Terres de Lleida en els mercats de proximitat. Per això, la campanya s'adreça sobretot al públic potencial de Barcelona, País Valencià, Illes Balears, Madrid, País Basc i també al mercat francès. La campanya, amb un pressupost de 200.000 euros, serà present a diferents mitjans de premsa, ràdio, televisió, internet i publicitat exterior i tindrà una part interactiva amb un concurs fotogràfic.