04 de desembre de 2008
04.12.2008
esports

Un campió del Dakar sense ajut per repetir

03.12.2008 | 01:00
Joan Manel González, ´Pedregà´, amb el quad de l´any passat, que és el mateix que utilitzarà enguany

L´exemple del pilot de quads navassenc Pedregà és el típic d´aquell a qui tothom dóna cops a l´esquena quan les coses van bé. Fa tres anys va guanyar el Dakar en la seva categoria i va tenir recepcions i homenatges. Ara afronta la cursa del 2009 sense patrocinador i eixugant el deute de la suspensió de l´any passat.

Joan Manel González, més conegut com a Pedregà, va guanyar el Dakar,en la categoria de quads, el 2006. Va ser rebut amb honor al seu poble, per les autoritats i, fins i tot, va fer la sacada d´honor en un Barça-Alabès de futbol, al Camp Nou. Gairebé tres anys després, el navassenc afronta l´aventura de tornar a aquesta cursa sense cap patrocinador que l´ajudi a cobrir les despeses i, a més, amb els deutes derivats de la suspensió de la prova el gener passat.

El Pedregà serà a la línia de sortida de Buenos Aires, el 3 de gener que ve, amb la mateixa moto amb la qual havia de ser a la de Lisboa fa prop de dotze mesos. Explica que «només hi he fet unes petites modificacions que vam provar dies enrere al Marroc i que van donar un bon resultat». Amb la Yamaha, el bagenc espera «el mateix de sempre, fer una bona cursa i poder acabar, tot i que hi anem sense cap patrocinador que ens ajudi a cobrir el pressupost». Els problemes ja vénen d´enrere. La inversió que implica anar a córrer una cursa com el Dakar va provocar que l´any passat González perdés una important quantitat de diners. «Al principi no ho vaig voler comptar gaire, em pensava que havien estat uns quatre milions de pessetes [24.000 euros], però un company ho va comptar i al final em va dir que havien estat 33.000 euros», Aquests diners no van poder ser recuperats de cap manera, i això ha afectat la seva participació en diferents proves durant l´any, ja que no hi havia diners per afrontar-les. Així, ha arribat el nou Dakar, i a la quantitat econòmica perduda el 2008 s´afegeix ara la inversió del 2009, que en bona part ha de pagar de la seva butxaca. «Tinc el suport de Yamaha, que em cedeix material, i d´alguna empresa més, però bàsicament m´ho he de pagar jo. Si d´ara al 29 de desembre, que és quan marxo cap a l´Argentina, en surt cap, serà molt benvingut, però ara mateix la cosa no pinta bé».

Aquest, a més, no és un bon moment per trobar empreses que ajudin a pagar una aventura com aquesta. Primer, per la crisi econòmica que hi ha, i segon, perquè hi ha incertesa sobre el nou Dakar, que es disputarà a l´Amèrica del Sud, i si l´impacte mediàtic que tindrà serà tan gran com el que es corria a l´Àfrica.

De moment, aquesta setmana el Pedregà ha començat a fer la preparació física per a una cursa que es presenta molt exigent. Enguany, a més, hi ha molta participació, tant en cotxes, com en camions i com en motos, i caldrà estar preparat, ja que a més d´anar a participar, vol anar a quedar com més endavant millor. Per aquest motiu, viatjarà amb un equip d´assistència com el del 2008 i amb un mecànic que ha de viatjar cap a Buenos Aires el mateix dia que ell, però en vols diferents. És la precarietat d´un campió del Dakar que afronta l´autèntica aventura de la majoria de participants, els que no formen part de cap dels equips oficials.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Buscador de deportes

L'últim El més llegit