27 de desembre de 2008
27.12.2008
esports

Gerard Farrés, el guardià bagenc de Coma

24.12.2008 | 06:42
Gerard Faeeés

El manresà Gerard Farrés va córrer el Dakar del 2006 amb el genoll fet miques i el va aconseguir acabar. Enguany hi torna amb problemes físics però amb la voluntat de ser útil al seu cap de files, l´avianès Marc Coma.

Gerard Farrés va ser un dels més afectats per la suspensió del Lisboa-Dakar del 2008. Era la seva segona oportunitat de córrer el ral·li més important del món, la primera dins de l´equip oficial KTM-Repsol, després que l´any 2006 ho hagués fet al satèl·lit. Per això, perquè té moltes ganes de treure´s aquella espina, no hi haurà res que eviti que enguany disputi la cursa, que es farà entre Argentina i Xile. Ni tan sols la important lesió que es va fer un mes i mig enrere al raid de Dubai, on es va trencar el radi i el cúbit del braç esquerre per set llocs.

Ahir, en una doble presentació que va fer al matí a Vic i a la tarda a Manresa d´una de les empreses que el patrocina, McDonald´s, va explicar com n´és d´important per a ell aquesta cursa. Farrés va començar dient que «tot serà una mica diferent, amb canvi de continent. L´organització ha preparat un Dakar com els d´abans. La gent es pensava que potser seria fàcil, però això no és veritat». D´aquesta manera, va fer una anàlisi del recorregut i va explicar que «tindrem unes primeres etapes de més de 300 quilòmetres, fet que no havia succeït mai. El tercer dia, de 600, travessant els Andes, a molta alçada i amb el desert d´Atacama, amb la qual cosa hi haurà molta varietat de terreny».

Sobre les seves possibilitats, «tenim la sort de córrer en un gran equip i de tenir Jordi Arcarons, que ens aconsella molt bé sobre com afrontar les etapes. La seva experiència és fonamental. Tenim el Marc Coma, el número 1 de l´equip, un fantàstic corredor com el Jordi Viladoms i tenim un gran ambient». D´altra banda, des del punt de vista personal, «el meu únic objectiu és acabar la cursa, aprendre, agafar experiència i ajudar el meu equip. Serà dur i puc ser útil per als meus companys».

En la presentació que es va fer ahir a Manresa, Farrés va aparèixer no amb la seva moto, sinó amb la que portarà Marc Coma, amb el dorsal número 2. El pilot manresà, que viu a Olost de Lluçanès, va definir la moto que durà l´equip com «una campiona, ja que ha guanyat tres títols mundials i un Dakar amb Coma. És molt fiable i fa sis anys que s´està evolucionant dia a dia». Entre els canvis de cara a la cursa sud-americana, explica que «li han canviat el xassís, ja que ara és una mica més curt, ja que és possible que trobem etapes més revirades. El cert és que tot i que la moto es vegi molt gran, és fàcil de conduir». De fet, seran 180 quilos de pes que haurà de moure en cursa, tot i que explica que és «molt manejable. Hi caben 38 litres i amb ella podria fer 300 quilòmetres sense parar». A més, porta l´Iritrack, que és el sistema de comunicacions que ha de servir per seguir la posició de tots els pilots en cursa quan es consulta la pàgina web del ral·li, www.dakar.com, i també el Sentinel, el sistema d´avís que connecten els pilots quan hi ha un accident per tal de ser visible per als altres participants i, d´aquesta manera, mirar d´evitar accidents.

Gerard Farrés passarà Nadal amb la seva família i, juntament amb els seus companys d´equip, marxarà cap a terres sud-americanes dilluns vinent, dia 29, per tal de dirigir-se cap a Buenos Aires, la ciutat d´on sortirà la prova el proper dia 3. Aquest any, les verificacions que es fan abans de l´inici del Dakar seran més curtes a causa que les màquines ja en van passar una dies enrere a la ciutat francesa de Le Havre.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Buscador de deportes