04 de novembre de 2009
04.11.2009

Carla Calderer deixa el trial i vol disputar el mundial de velocitat

Gir de 180 graus a la carrera esportiva de la pilot de Sant Llorenç de Morunys

04.11.2009 | 09:21
Carla Calderer, amb el director de l´equip TCR, Javier Cabezuelo

Gir de 180 graus a la carrera esportiva de la pilot de Sant Llorenç de Morunys Carla Calderer. De cara a la temporada que ve, deixa definitivament el trial, l'especialitat de tota la seva vida, i passa a fer curses de velocitat de la mà del nou equip TCR Competición, que ha confiat en ella per convertir-la, a mitjà termini, en una pilot del mundial de velocitat.

El pas de Calderer a aquesta especialitat ha arribat una mica de rebot. Com explica el seu entrenador, Pau Xarau, "ha estat en part a causa d'una lesió al genoll, que no li ha permès fer una temporada com tots voldríem que hagués estat. Durant la recuperació vam fer moltes sessions de supermotard al circuit de Sallent i va veure que podia anar ràpid en aquest tipus de curses. Ja que no es recuperava, va sortir d'ella mateixa la idea que podria participar en curses de velocitat".

Així doncs, Calderer va arribar a fer set entrenaments en diferents circuits privats, com ara el de Castellolí, amb uns temps més que acceptables per a una esportista que, com ella, debutava en aquest tipus de proves. Aquests temps, segons Xarau, "van ser vistos per la gent de TCR Competición, que va decidir apostar per ella". La categoria de Moto2 serà molt experimental la temporada que ve. Al mundial, serà la que substituirà l'actual de 250 cc, però les motos seran de més de 600 cc, molt més grans que les actuals i amb més potència. El motor, però, serà molt similar per a cadascuna de les muntures, de les quals només canviarà el xassís, motiu pel qual el paper dels equips, que no cal que siguin oficials, i el dels pilots serà molt important. D'aquesta manera, la diferència entre motos oficials de les grans marques i les procedents d'equips de nova creació o més petits no ha de ser tan gran, ja que la potència de les motos serà molt similar i, en principi, això igualarà les coses.
De moment, Calderer ha estat contractada per l'equip TCR per prendre part al campionat de Catalunya i també al campionat d'Espanya de velocitat, conegut com a CEV. Al seu horitzó, i al de l'equip, però, hi ha la possibilitat de participar el 2010 en algunes proves del campionat del món i assolir prou experiència per tal de poder córrer tot el mundial de la temporada 2011.

De cara a l'any vinent, Calderer aspira a obtenir una de les invitacions per disputar un dels tres Grans Premis que es disputaran a l'estat espanyol, el d'Espanya, a Jerez, el de Catalunya, a Montmeló, i el de la Comunitat Valenciana, al circuit Ricard Tormo de Xest.

Calderer abandona, d'aquesta manera, un món, el del trial, que l'ha portat fins al subcampionat del món, a més de nombrosos títols en el campionat de Catalunya, d'Espanya i victòries a l'europeu. Ara començarà la pretemporada per tal d'adaptar-se a l'Honda que li proporciona l'equip TCR.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Buscador de deportes

Enllaços recomanats: Premis cinema