El pilot alemany Nico Rosberg (Mercedes), líder del mundial de Fórmula 1, va obtenir al circuit belga d'Spa-Francorchamps la seva setena pole position de la temporada en una jornada d'entrenaments marcada per la pluja. El seu company Lewis Hamilton va ser segon, mentre que Ferrari Fernando Alonso va acabar quart. Rosberg va fer la millor volta al circuit belga amb un temps de 2.05.591, dues dècimes més ràpid que el seu company Hamilton.

El quatre cops campió del món Sebastian Vettel (Red Bull) va ser tercer i sortirà des de la segon línia juntament amb Alonso. El cinquè lloc va ser per al finès Valtteri Bottas (Williams) seguit pel danès Kevin Magnussen i el també finès Kimi Raikkonen (Ferrari). Les deu primeres posicions de la graella de sortida les van tancar el brasiler Felipe Massa (Williams) i el britànic Jenson Button (McLaren), novè i desè respectivament en aquesta darrera tanda de classificació (Q3).

Vettel, que va quedar-se a un pas de quedar eliminat a la Q2, va ser el primer a sortir i marcar la volta ràpida tot i que el seu compatriota Rosberg no va trigar gaire en liderar la ronda classificatòria. Mentrestant, tan Alonso com Hamilton se sortien de la pista en alguns revolts i havien de reprendre la volta cronometrada.

Duel entre Hamilton i Alonso

Fernando Alonso va tenir un apassionant duel amb el britànic Hamilton per ocupar la segona posició. L'asturià va situar-se tercer i Hamilton quart tot i que el britànic finalment el va superar per acabar segon. Amb el canvi de pneumàtics per als darrers dos minuts de la sessió d'entrenaments, Sebastian Vettel va aconseguir avançar Fernando Alonso, que a la darrera volta no va aconseguir sobrepassar al seu oponent i va haver de conformar-se amb la quarta posició. El pilot espanyol, almenys en la jornada d'entrenaments, va mostrar millors sensacions que en curses anteriors.

Tot i això l'avantatge dels Mercedes va quedar patent amb gairebé dos segons d'avantatge amb respecte a la resta de corredors liderats per Vettel i Alonso que entre ells, per cert, només van tenir una diferència de 69 mil·lèsimes. Un cop acabada la cursa el pilot de Ferrari Fernando Alonso comentava les seves sensacions de cara a la cursa d'avui. "Haurem de veure quin temps fa avui i veure quin tipus de pneumàtics hem de fer servir. Segurament per la sortida el tou serà l'escollit per gairebé tots els corredors per tal d'anar al màxim durant les primeres voltes. Llavors ja serà l'hora de debatre quan caldrà posar el pneumàtic dur".

Alonso es mostrava satisfet per la jornada classificatòria. "Era complicat fer uns bons entrenaments tenint en compte l'estat de la pista. Aquí sempre plou i ha s'ha d'improvisar una mica per saber quin serà l'estat de la pista. A la Q3 sortia el sol, sabíem que l'estat de la pista aniria millor cap al final de la sessió".

Preguntat per quin tipus d'estratègia portaria a terme de cara a la cursa d'avui l'asturià va comentar que "la situació climatològica marcarà molt el desenllaç de la cursa. El pneumàtic dur no aguanta massa en quan a la seva degradació per tant haurà de minimitzar les voltes amb ell".

Alonso va continuar afirmant que "serà una cursa molt interessant. Crec que el més important serà agafar els màxims punts possibles i veure on ens podem situar al final de la cursa. Intentarem estar amb els millors".