El català Marc Coma va definir com un "gran desafiament" i una "oportunitat per tornar" aquesta primera experiència que viurà en aquest 2016 com a nou director esportiu del Dakar.

"El meu major objectiu és que tinguem una carrera sense incidents. Que surti tot perfectament i que, a nivell esportiu, sigui una competència atractiva. Crec que està garantit pel nivell de pilots i la presència de la nova generació del Dakar", va emfatitzar Coma .

"Aquesta oferta de ser el nou director de competència del Dakar també va ser una sorpresa inesperada per a mi. El pilot de motos té en ment en un moment d'una carrera esportiva saltar als cotxes, o ser 'team manager', o crear la teva pròpia estructura però mai vaig pensar en aquesta oportunitat, que és un veritable orgull i reconeixement per part de l'organització ", es va sincerar el cinc vegades guanyador de la prova (2006, 2009, 2011, 2014 i 2015).

"És una forma de tornar-li al Dakar tot el que m'ha donat en aquests anys i el meu objectiu és deixar una empremta i una empremta en l'organització d'aquesta cursa. Des del mes de juliol que em vaig incorporar a l'organització, en un temps en el que vaig poder supervisar tot el recorregut i intentar posar el meu granet de sorra ", va sostenir l'històric emblema de KTM, que es va retirar l'any passat després de 13 anys d'una reeixida carrera com a pilot.

En relació a la necessitat de dissenyar una nova ruta després de la caiguda del Perú com a país participant, Coma va emfatitzar: "No ha estat un any fàcil però en el context Dakar sempre ens movem en una situació difícil. Aquesta vegada hi va haver d'armar un recorregut a contrarellotge, que crec que no ho haguéssim aconseguit sense l'experiència de l'equip ASO de tots aquests anys a Sud-amèrica ".

"Al moment de dissenyar les etapes vam tenir en compte les qüestions climatològiques i, a més, en l'equip de treball tindrem un especialista per tenir una previsió i tenir les dades per prendre les condicions correctes en cada moment", va expressar davant les possibles conseqüències de les pluges durant el recorregut en territoris d'Argentina i Bolívia.

"Hem intentat portar algunes novetats esportives com és l'etapa marató a Jujuy en un format de parc tancat que des de l'any 1998 no s'implementava. A més de fer etapes llargues que no siguin de pur esprint amb una navegació difícil, especialment en la segona setmana ", va afirmar en relació a les novetats 2016.

En ser consultat sobre la competència en motos, el català es va sincerar i va dir: "La situació és que en els últims deu anys ens hem repartit els triomfs en motos entre Cyril (Despres) i jo, i ara ell està en actuacions i jo estic com a director esportiu. Això ha canviat el panorama i crec que cada equip té almenys un pilot preparat per guanyar, més la nova generació de campions enduro que arriben, que deixa una expectativa molt emocionant en aquesta categoria ".

Finalment es va referir al futur de la competència en 2017 amb un missatge tranquil·litzador per Sudamerica: "Des de l'arribada del Dakar a Sud-amèrica hem descobert molts llocs sensacionals, ens queden altres tants per conèixer i diversos per tornar. Tant Perú com Xile intentarem que tornin a formar part del recorregut del Dakar ".

"El Dakar és una carrera en constant evolució però s'ha consolidat a Sud-amèrica amb una empremta que ningú hagués imaginat el 2009 i encara queda molt per descobrir. Però també és veritat que els orígens estan a l'Àfrica, encara que al nord per les condicions geopolítiques per el moment és impossible tornar ".