Isidre Esteve tornarà a Dakar. El pilot de KH-7 i Onyx ha anunciat avui que tornarà a la prova sud-americana en la propera edició, que es disputarà al gener de 2017. Esteve tanca així un cercle que va obrir el 2009 quan va decidir participar per primera -i única- vegada en la categoria de cotxes del ral·li més dur del món. Llavors, els plans no van sortir com estava previst i el d'Oliana va acabar amb dues úlceres per pressió en els glutis que el van obligar a romandre tombat durant un any i mig. Ara, després de vuit anys de treball incansable per recuperar-se de les seqüeles físiques que va patir i competir de nou amb normalitat, torna al punt de partida per anar, com diu ell, "amb la cadira a la fi del món".

Esteve participarà a bord d'un Mitsubishi Montero en la categoria T1, reservada a vehicles tot terreny modificats. Preparat per DKR Racing Service compta amb un motor dièsel de 3.2 litres i és capaç de desenvolupar 240 CV. Al seu costat al cotxe, Isidre estarà acompanyat pel seu habitual copilot Txema Villalobos.

Per arribar fins aquí, Isidre Esteve ha hagut de recórrer un llarg camí que es va iniciar amb el desenvolupament i les successives evolucions del coixí intel·ligent, una innovació que li va permetre tornar a les carreres i tornar a sentir-se pilot sense haver de preocupar de l'estat de la seva pell. I no li va anar gens malament: el 2013 i 2014 va aconseguir el títol de Buggys del Campionat d'Espanya de Ral·lis Tot Terreny i el 2014 va afegir el subcampionat absolut, un èxit sense precedents per a l'esport inclusiu a casa nostra.

El pilot lleidatà disputarà dues curses per preparar el Dakar. El debut amb la seva nova montura serà el cap de setmana del 17 i 18 de juny a la Baixa TT do Pinhal, del Campionat de Portugal. Del 22 al 24 de juliol prendrà part en la Baixa Aragó i a la fi d'agost realitzarà un test al desert del Marroc per entrenar en unes condicions de calor extrema similars a les que es trobarà al gener a l'Argentina.

Tot un procés

Així explica el pilot com ha estat el procés: "el 2007 va canviar tot quan vaig tenir l'accident de moto. Per uns mesos vaig creure que la meva vinculació amb el món de la competició havia acabat, però en 2009 vaig tenir l'oportunitat de tornar al Dakar amb un cotxe i no ho vaig dubtar ni un moment. Encara que vam aconseguir acabar, va ser una carrera molt difícil. Les etapes eren molt llargues i vam tenir uns problemes que van fer que la primera setmana de competició estiguéssim 20 hores cada dia al cotxe. a causa d'això vaig patir dues úlceres per pressió en els ísquiums. Recordo com si fos ara que vaig pensar 'això quan arribi a Barcelona, ??amb una mica de xapa i pintura, en dos o tres mesos estarà bé'. No va ser així, vaig estar un any i mig per recuperar-me d'allò i vaig creure que no tornaria mai al Dakar. Després vaig conèixer Josep Mª Lloreda i ell es va comprometre a ajudar-me a crear el Coixí Intel·ligent per tornar a competir. Des d'aquí tot va ser molt ràpid, vaig córrer el Campionat d'Espanya de Ral·lis tot Terreny amb un buggy i ara em sentia ja capaç de fer un salt: el Dakar en cotxes ".