El britànic Cal Crutchlow (Honda RC 213 V) s'ha proclamat campió del GP de la República Txeca de MotoGP en una guerra d'estratègies que s'ha plantejat ja des d'abans de la sortida i de la qual Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) en surt cedint 4 punts a l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1).

Crutchlow ha estat l'únic pilot que ha triat compostos durs de pneumàtic tant en la roda davantera com en la posterior i això, gràcies al fet que la pista s'ha anat assecant en deixar de ploure, li ha permès adjudicar-se una clara victòria per davant de Rossi i Márquez.

Rossi és ara segon en la classificació del mundial, en superar per sis punts a Jorge Lorenzo, que en una pèssima estratègia de l'equip i donat el seu baix rendiment en aigua amb els pneumàtics Michelin, ha acabat fora dels punts, dissetè.

Encara que en la sortida tant l'italià Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP16) com Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) s'han avançat a l'autor de la pole, Marc Márquez, el pilot de Repsol Honda ha arribat al final de recta per l'interior i en un espectacular avançament els ha superat a tots dos per començar a tirar amb força.

L'elecció dels pneumàtics ha estat determinant en una carrera en què la pluja que ha acompanyat Moto3 i Moto2 ha cessat. amb la pista seca, les condicions han canviat notablement.

L'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1) s'ha vist relegat a l'onzena posició, superat per alguns pilots poc habituats a les posicions de cap en sec, però que amb l'asfalt mullat han buscat el seu moment de glòria. Igualment, Márquez s'ha vist superat per un trio de pilots de Ducati, els oficials italians Andrea Dovizioso i Andrea Iannone, i el britànic Scott Redding, al manillar d'una Desmosedici GP15, i el líder del mundial no s'ha volgut involucrar en aquesta baralla, deixant fer als seus rivals mentre contenia als seus compatriotes Aleix Espargaró (Suzuki GSX-RR), Maverick Viñales (Suzuki GSX-RR) i Héctor Barberá.

A poc a poc el trio de cap ha anay obrint un buit mentre per darrere Héctor Barberá ha demostrat les seves qualitats de pilot i després de superar els dos representants de Suzuki també ha doblegat Márquez; era el setè gir, el mateix en què Rossi ha començat a recuperar posicions.

Dovizioso ha quedat fora de joc en la desena volta. Iannone i Redding eren sols al capdavant de la prova. Per darrere, el britànic Cal Crutchlow (Honda RC 213 V), l'únic que ha muntay els compostos durs de pluja tant davant com darrere, ha començat una frenètica remuntada des de la quarta línia .

Aleix Espargaró també ha plegat per problemes mecànics en el catorzè gir, quan Valentino Rossi ja era sisè després de superar els dos pilots de Suzuki, Jorge Lorenzo es trobaven en el desè lloc, si bé va decidir entrar en el seu taller a canviar de moto, i en cap s'havien ajuntat Iannone, Redding, Barberà, Crutchlow, Márquez i poc després Rossi, que ha triat el compost dur darrere i tou davant.

A sis voltes del final Valentino Rossi havia aconseguit superar a Scott Redding i Marc Márquez -que ha conservat els seus pneumàtics en triar els dos compostos tous-, per posar-se quart mentre que el seu rival per la segona plaça del campionat, Jorge Lorenzo, tornava a entrar en el seu taller i el desconcert i els dubtes han estat la tònica de tot el seu equip tècnic.

El britànic Cal Crutchlow ha superat Iannone i Barberà, per posar-se primer, amb Valentino Rossi superant també els dos pilots de Ducati, el mateix que ha fet una mica després Marc Márquez. En aquest ordre han travessat la línia de meta, amb els dos pilots de Avintia Ducati just a continuació, justa recompensa al seu esforç.

El francès Loris Baz ha estat quart i Héctor Barberá ha aguantat en la cinquena posició, amb Maverick Viñales novè, i Esteve "Tito" Rabat (Honda RC 213 V) desè, mentre que Dani Pedrosa ha acabat en una més que discreta dotzena posició per davant de Pol Espargaró (Yamaha YZR M 1) i amb Álvaro Bautista (Aprilia RS-GP) setzè per davant de Jorge Lorenzo.