El món de la Fórmula 1 va viure una tarda frenètica en l'interludi entre els primers i els segons entrenaments lliures del Gran Premi de Singapur, amb els canvis de motor de McLaren i Toro Rosso, el pas de Carlos Sainz de Toro Rosso a Renault, i una incògnita: el destí final de Fernando Alonso.

El futur de l'asturià, bicampió del món, és l'última incògnita per resoldre, després que la seva escuderia, McLaren, hagi decidit posar fi a una decebedora trajectòria de tres anys amb la japonesa Honda i confiar la seva unitat de potència a la francesa Renault, a l'equip on arribarà l'espanyol Carlos Sainz, teòricament la temporada que ve.

Amb el canvi de motor, l'escuderia de Woking espera oferir una altra perspectiva a Alonso, que va emfatitzar recentment que no es conformava a lluitar pel desè lloc la propera temporada.

«No tinc la necessitat ni les ganes de lluitar per ser entre els dotze primers. On vagi l'any que ve, els meus aficionats tornaran a veure Fernando guanyar, la meva decisió la prendré sobre això», va assegurar Alonso dijous.

El damnificat de l'operació de canvi de motor de McLaren era Honda. La marca japonesa veia com l'aposta feta en el seu retorn a la Fórmula 1 no havia obtingut els rèdits esperats. I, conscient que la marca nipona és la clau d'un mercat, l'asiàtic, que la nova propietat del Mundial vol seguir cuidant, els amos de la Fórmula 1 i la Federació Internacional d'Automobilisme van intervenir en l'acord d'Honda i Toro Rosso, que utilitzarà els seus motors a partir del 2018.

Ricciardo, dominador

L'australià Daniel Ricciardo (Red Bull) va presentar ahir les seves credencials per al Gran Premi de Singapur, on va liderar les dues tandes d'entrenaments al circuit urbà de Marina Bay.