L'italià Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP19) i el català Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) van repetir la història que tots dos van protagonitzar el 2018 i tots dos es van jugar el triomf en el Gran Premi de Qatar de Moto GP en l'últim revolt i l'últim centímetre del traçat de Losail.

Si llavors va guanyar Dovizioso per escassament 27 mil·lèsimes de segon, en aquesta ocasió van ser sol 23 les mil·lèsimes de segon amb les quals l'italià guanya a l'espanyol en la línia d'arribada, en la que el britànic Cal Crutchlow va superar a l'espanyol Alex Rins (Suzuki GSX RR).

El francès Fabio Quartararo (Yamaha YZR M 1) va ser una de les primeres baixes destacades de la carrera doncs, cinquè en els entrenaments, en la formació de sortida se li va parar la moto abans de donar la volta d'escalfament i aquesta circumstància el va obligar a sortir des del carrer de tallers per a la seva desesperació.

L'italià Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP19) no es va deixar sorprendre en la sortida i de seguida es va posar al capdavant de la prova, mentre que Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1) que havia estat el més ràpid d'entrenaments, falló en apagar-se el semàfor i en el primer parcial ocupava la sisena plaça.

Aleshores, Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) era tercer, el seu company d'equip, Jorge Lorenzo, va ocupar la quinzena plaça i l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1), era tretzè.

Al completar-se el primer gir Dovizioso va aguantar la pressió del lideratge, seguit per l'australià Jack Miller (Ducati Desmosedici GP19) i Marc Márquez, amb el debutant Joan Mir (Suzuki GSX RR) en una més que meritòria sisena plaça, pel davant de Viñales i del seu company d'equip, Alex Rins, amb Aleix Espargaró (Aprilia RS-GP) en la desena posició i el seu germà Pol (KTM RC 16), catorzè.

Jorge Lorenzo no donava mostres de poder reaccionar des de les posicions del darrere i a la segona volta estava en una discreta divuitena posició, la mateixa volta en la que Joan Mir, tot un debutant, ja era quart després de l'estela del britànic Cal Crutchlow (Honda RC 213 V).

Una mica més enrere, Valentino Rossi ja era vuitè després del rebuf del seu company d'equip Maverick Viñales.

I no van ser fruit de la casualitat els avançaments d'Alex Rins, que en la cinquena volta va superar tant Marc Márquez com Andrea Dovizioso, encara que la velocitat punta de la Ducati li va permetre recuperar la primera plaça a la meitat de la recta però entre tots ells va començar un espectacular duel per la posició.

Fabio Quartararo, que va haver de sortir del carrer de tallers, va rodar gairebé en qualsevol moment fins i tot més ràpid que el cap de carrera i això li va permetre recuperar quatre posicions en les vuit primeres voltes per posar-se després del rebuf tant de Jorge Lorenzo (Repsol Honda RC 213 V) com d'Andrea Iannone (Aprilia RS-GP) i aconseguir al final una meritòria setzena plaça.

Rins va aconseguir completar el vuitè gir com a líder, lo que le donava l'oportunitat, sense massa èxit, d'intentar canviar de ritme per deixar enrere a dues motos més veloces que la seva, tanto la Ducati de Dovizioso com el Repsol Honda de Márquez, als quals es va unir la Ducati de Petrucci.

En el desè gir Márquez va superar novament a Petrucci i Rins per posar-se després de Dovizioso, que va tornar a ser el líder i amb Márquez després del seu rebuf tots dos van prendre alguns metres d'avantatge sobre el trio format per Petrucci, Rins i Crutchlow, amb Mir intentant enllaçar amb ells.

No obstant això, Alex Rins no va desistir en la seva obstinació i va aconseguir portar novament fins al duo de cap al trio que va encapçalar, iniciant-se novament una lluita per la posició quan quedaven poc més de vuit voltes per al final, en la que es va poder veure que els enginyers de Suzuki avisaven a l'espanyol perquè posés el mapa electrònic de la seva centraleta número tres (Mapping three).

Darrere del grup, Valentino Rossi va començar el seu particular atac i primer va donar passar Viñales i poc després Joan Mir per col·locar-se sisè.

Les voltes finals van resultar d'autèntic infart i en elles Rins va cometre un error a final de recta tres voltes del final que li va fer perdre la tercera plaça amb Crutchlow i tornar a esforçar-se per intentar, almenys estar sobre el podi de Losail.

A menys de dues voltes per al final i en una de les primeres corbes de dretes, Marc Márquez va sorprendre Dovizioso i va passar al lideratge, però aquest el va recuperar a final de recta, al començament de l'última volta.

Una vegada més, com el 2018, tots dos van arribar a l'últim revolt sense cedir un mil·límetre al rival i, com llavors, la victòria va ser per a Andrea Dovizioso per escassament 27 mil·lèsimes de segon llavors i 23 en aquesta ocasió.

Maverick Viñales, el més ràpid d'entrenaments, va ser setè, pel davant de Joan Mir, amb Aleix Espargaró dècim, Pol Espargaró, dotzè pel davant de Jorge Lorenzo i Tito Rabat (Ducati Desmosedici GP18), dinovè.