La temporada 2019 de motociclisme arrenca aquest cap de setmana amb el Gran Premi de Qatar. La gran novetat d'aquest any és la incorporació de Jorge Lorenzo a Repsol Honda, on substituirà al ja retirat Dani Pedrosa i formarà equip amb el pilot de Cervera. Lorenzo i la resta de pilots intentaran desbancar a un Márquez que ha dominat el mundial de MotoGP en les últimes tres edicions.

12 títols mundials acumulen els dos pilots que prometen formar una parella que competeixi al màxim a la pista, cosa que no li ha pogut passar al mallorquí en les dues últimes campanyes a les files de la poderosa moto Desmosedici, més complicada de portar pel seu estil de pilotatge que la RC213V.

Márquez busca la seva quarta corona consecutiva i acostar-se així a l'era dominadora que van marcar Rossi a principis del segle XXI i l'australià Mick Doohan, als 90, amb cinc Mundials seguits en la màxima categoria. Mantenir el seu 'reinat' el situaria amb vuit títols, a només un de 'Il Dottore'.

Però no li resultarà senzill al pilot català, encara sense estar al cent per cent després de l'operació hivernal a l'espatlla esquerra, però que ha anat de menys a més en els dos tests de pretemporada per arribar el millor possible a aquesta primera cita, on no se sol sentir còmode. Només va guanyar al circuit de Losail el 2014, però ha pujat al podi en tres ocasions, l'última l'any 2018 després d'un apassionant duel amb Dovizioso.

Els altres candidats a emportar-se el campionat

A part de Lorenzo, hi ha quatre pilots que també són candidats a endur-se el campionat que l'acreditarà com a millor pilot de la temporada. Aquests són els quatre pilots de Yamaha. Yamaha repeteix dupla amb Maverick Viñales i l'incombustible Valentino Rossi que posaran a prova una moto que està creada per competir amb Honda. Pel que fa a Suzuki. El bon final de la passada temporada, amb quatre podis en les últimes quatre carreres, pronostiquen que la marca japonesa plantarà cara als favorits.

Tot es decidirà després de 19 carreres en la que tots els pilots lluitaran per emportar-se el preuat campionat del món de motociclisme.