«Aquesta trobada és coneguda arreu de l'Estat. La coneixen tots els bons aficionats al món del motor i dels tot terreny». De manera espontània, sense interpel·lació prèvia, Isaac Aragón, el pilot que va signar ahir el millor temps a l'exhibició de l'Ultra4 Four Iberian Challenge, exposava la seva percepció sobre el ressò que Les Comes 4x4 Festival té a la resta de l'Estat. Una reflexió que es pot estendre a la veïna França i a grups d'aficionats d'Alemanya, Anglaterra, Àustria, Bèlgica, Finlàndia, Itàlia i Portugal. L'organització va constatar la presència, ahir, a la finca surienca, d'aficionats de fins a deu països diferents.

Les Comes 4x4 Festival va desfermar, per tant, un nou pelegrinatge d'amants dels tot terreny. Ahir, l'organització no va facilitar xifres d'assistència globals. Només va fer públic que tant l'exhibició de vehicles de l'espectacular Ultra4 Iberian Challenge com la Supertrack van aplegar 4.000 espectadors cadascuna. Regió7 va poder constatar, presencialment, que tant el matí com a la tarda de dissabte l'assistència de visitants era superior a la registrada en l'edició del 2018. Per tant, el festival va consolidar o superar la xifra de 10.000 assistents que es van aplegar a l'heretat, entre divendres i dissabte, per gaudir de l'experiència Les Comes, l'any passat.

Reeixida estrena de les novetats

Encertar a l'hora de dotar de nous atractius i al·licients Les Comes 4x4 Festival s'ha convertit en un hàbit per a Pep Vila i el seu equip de col·laboradors. Ahir, totes les innovacions que s'estrenaven van rebre el vistiplau majoritari dels assistents, tant les que fan referència a primícies esportives o a reformulacions de les preexistents com les que afecten els serveis.

La nova àrea de restauració del Balancí es va inaugurar amb una acceptació majoritària. El públic es va fer seu aquest espai talment com si ja formés part del pòsit deixat en la seva memòria per anteriors estades a l'aplec. La grada situada al fons de l'esplanada on es desenvolupa la Supertrack quasi estava plena de gom a gom mitja hora abans de l'inici de l'exhibició.

Pel que fa a aquesta prova, el clàssic per excel·lència de les tardes de dissabte i diumenge de Les Comes 4x4 Festival, la reformulació efectuada per l'organització va acontentar tant els pilots que menen prototips irrecognoscibles, modificats de forma extrema, com aquells aficionats que volen exhibir les seves habilitats al volant del tot terreny que, amb lleus adaptacions, utilitzen en la seva vida quotidiana.

Des d'aquesta vuitena edició de Les Comes 4x4 Festival, el circuit de la Supertrack ofereix dos recor-reguts alternatius als agosarats participants. Els vehicles sense adaptacions extremes només han d'eludir les zones construïdes amb roques de grans dimensions i així els seus pilots poden xalar amb la resta de reptes i obstacles.

A dos quarts de quatre, a l'inici de l'exhibició, una trentena d'agosarats havien entomat el desafiament de la Supertrack. Però la temptació era irresistible i el nombre d'inscrits es va anar incrementant fins a la quarantena. I així, la durada de la Supertrack va superar amb escreix les dues hores previstes inicialment. El gua-nyador pel que fa als prototips va ser el pilot francès Vincent Furiet, mentre que el català Sebastià Mas es va imposar entre els 4x4 amb escasses modificacions.

Mentre 900 conductors menaven els seus 4x4 per les pistes habilitades, ja fos per les exigents negres i marrons o per les vermelles, blaves i verdes, més assequibles, puntualment, a les onze del matí es va iniciar l'Exhibició Dakar BF Goodrich. Tots els vehicles anunciats hi van prendre part menys el bugui de Dani Solà, que va ser substituït pel de José Antonio Hinojo. Els cotxes dels dakarians Isidre Esteve, Xavier Foj i Cristina Gutiérrez; els buguis de l'esmentat pilot almerienc, així com del manresà Gerard Farrés, de Joan Font i d'Alberto Carranza, i els camions de Gerard De Rooy i Moi Torrallardona, Jordi Juvanteny i Alberto Herrero van delectar els presents durant una hora, però encara més a la cinquantena d'aficionats que van poder donar una volta al circuit com a copilots.

L'Ultra4, un atractiu afermat

L'exhibició de prototips de l'Ultra4 Iberian Challenge va aplegar una gernació. Dinou màquines van exhibir la seva capacitat per pujar parets de pedra de quatre metres d'alçada o de baixar-les. Cesc Vila xalafa amb la seva tasca com a speaker. «A Laurent Saubis no li importa gaire el temps, el que li agrada és oferir espectacle», clamava en el moment més emocionant dels quasi 90 minuts de xou. L'alacantí Isaac Aragón Candela, en la seva estrena com a pilot d'aquesta modalitat, va excel·lir amb un registre de 2.04.2. En segon lloc es va situar Vicent Furiet (2.09.5) i tercer va ser el zamorà José Manuel Martín (2.10.0)

L'espai on es van situar les sis zones que participaven al primer concurs de circuits RC Crawlers va tenir una activitat incessant fins a l'inici de la Conferència Dakar, que va tenir la presència de Nani Roma, Pablo Moreno, Txema Villalobos, Óscar Fuertes, Álex Haro, Àlex Aguirregaviria, Jordi Comallonga, Dani Oliveres, Juan Carlos Fernández. Tom van Genugten, Rafa Tornabell i Ferran Marco, a més dels pilots que van protagonitzar l'exhibició matinal i del nou director del ral·li, David Castera. Sens dubte, ahir, l'epicentre del Dakar era a Les Comes de Cererols.