El pilot espanyol Fernando Alonso (Toyota Gazoo Racing), al costat del suís Sebastien Buemi i el japonès Kazuki Nakajima, s'ha proclamat guanyador del Campionat del Món de Resistència (WEC) després de vèncer aquest diumenge en les 24 Hores de Le Mans, una cita en la qual va remuntar a última hora el Toyota número 7 del japonès Kamui Kobayashi, el britànic Mike Conway i l'argentí José María 'Pechito' López.

D'aquesta manera, Alonso conquereix per segona vegada la mítica prova francesa, la qual ja va vèncer l'any passat, i guanya en l'última carrera el Mundial de Resistència després de vèncer, a més de Le Mans, en les 6 Hores de Spa (2018 i 2019) i les 1.000 Milles de Sebring (2019).

Tot això després de sobreposar-se a una infausta nit, on la porta dreta del TS050 número 8 de Toyota va donar excessius problemes a l'equip de l'asturià; no tancava bé, i això feia perdre velocitat al monoplaça. Superat el contratemps, el número 8 va poder seguir mantenint la segona plaça de la cita.

Alonso va tornar a pujar-se al cotxe superades les onze del matí, a menys de quatre hores per al final de la prova. La distància de 3:14 amb el Toyota número 7, que es mantenia al capdavant amb el japonès Kamui Kobayashi, el britànic Mike Conway i l'argentí José María 'Pechito' López, semblava ja insalvable.

Un cotxe de seguretat va permetre Alonso retallar distàncies amb el líder en l'últim tram de la carrera. Contra tot pronòstic i en l'última hora, una burxada en un pneumàtic de la unitat 7 va fer que el cotxe de l'asturià pogués posar-se al capdavant, i no ho va desaprofitar per creuar el primer la bandera a quadres.