El francès Fabio Quartararo (Yamaha YZR M 1) ha aconseguit la tercera "pole position" de la temporada a l'any del seu debut a la categoria de MotoGP en ser el més ràpid en la segona classificació per al Gran Premi dels Països Baixos que es disputa demà al circuit TT d'Assen.

Quartararo va establir, a més, un nou rècord absolut de la categoria en rodar en 1: 32.017, mentre que el líder del mundial, el català Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) es va quedar per primera vegada en el que va de temporada fora la primera línia de la formació de sortida.

Alex Rins (Suzuki GSX RR), al final tercer, tenia una assignatura pendent i no va trigar a deixar clar que la volia recuperar com més aviat durant la primera classificació que es va veure obligat a disputar.

En la seva tercera volta a la Q1 ja va aconseguir un registre de 1: 32.797 que era el seu millor temps de tot el cap de setmana i també el tercer més ràpid de la categoria, mentre que a altres dels seus rivals no els anava tan bé.

Aquest va ser el cas de l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1), que a la primera part de la tanda ni tan sols es va poder acostar al seu millor temps personal, al qual també li van cancel·lar una volta ràpida, però el transalpí no va desesperar i va tornar a pista amb el seu segon joc de pneumàtics.

Rossi ho va intentar però al final va acabar quart a més de sis dècimes de segon d'Alex Rins, que en la seva sisena volta va esgarrapar unes mil·lèsimes al seu millor temps per deixar-lo en 1: 32.710, amb més de quatre dècimes de segon sobre Pol Espargaró (KTM RC 16), qui malgrat les molèsties en una mà va saber sobreposar-se al dolor per aconseguir el pas a la segona classificació.

La segona classificació va començar amb un Alex Rins explosiu ja que en la segona volta va tornar a batre el seu millor temps i el rècord absolut del circuit amb 1: 32.461, 10 mil·lèsimes més ràpid que el registre que va protagonitzar al matí "El Diable" Fabio Quartararo ( Yamaha YZR M 1).

Després Rins, de seguida es va situar una Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) que s'ha quedat a mil·lèsimes de segon del seu millor temps, perseguit pel mateix Fabio Quartararo, que a la tercera volta es va posar segon a 53 mil·lèsimes del de Suzuki, amb Joan Mir (Suzuki GSX RR) i Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1) després d'ells però les posicions van variar ràpidament.

En la mateixa volta que Quartararo es va posar segon, Viñales va pujar fins a la tercera plaça i va treure de la primera línia a Marc Márquez, encara que tots els pilots van prendre novament el camí dels seus tallers per fer un segon canvi de pneumàtics.

Fins a aquest moment les dues Ducati, candidates gairebé sempre al triomf o si més no al podi, no travessaven el seu millor moment, amb Danilo Petrucci setè i Andrea Dovizioso en una preocupant dotzena i última posició, que en el seu retorn a la pista es va dur després del rebuf de la seva Ducati al líder del Repsol Honda.

Maverick Viñales es va enfilar fins a la primera plaça en aquesta sortida, amb un registre de 1: 32.157, mentre que Márquez es va passar de frenada al revolt un i un cop més amb el genoll i el colze va salvar una caiguda gairebé cantada que li va permetre seguir "de ple" a la segona classificació.

Quartararo va desbancar de la primera plaça a Viñales amb un temps en el límit dels 32 segons, 1: 32.017 que ja ningú va poder superar amb el que l'espanyol de Yamaha va ser segon i el de Suzuki tercer, mentre que Marc Márquez, per primera vegada en la temporada, es va quedar fora de la primera línia, amb el quart millor temps, per davant de Joan Mir, que va protagonitzar el seu millor resultat de la temporada del debut a MotoGP, i Cal Crutchlow (Honda RC 213 V), sisè.

Andrea Dovizioso no va poder millorar molt la seva situació, només una plaça en detriment de Pol Espargaró, que va haver de conformar-se amb ser últim a la segona classificació, probablement condicionat en el seu rendiment físic per les molèsties a la mà dreta.