El pilot santvicentí Ramon Basomba va viatjar ahir cap a l'illa de Man per tal de preparar la seva tercera participació en la temible cursa que s'hi fa. Serà l'únic català que prendrà part en aquesta competició, que sol ser coneguda per les víctimes mortals que es cobra de manera sovintejada.

En l'edició de l'any passat, Basomba va aconseguir el seu propi rècord de velocitat, amb una mitjana de 109 milles per hora (uns 175,4 quilòmetres per hora) i intentarà arribar enguany a les 110. Segons el seu punt de vista, aconseguir o no aquesta fita «dependrà molt de la meteorologia, ja que si no hi pots entrenar és difícil millorar els temps. L'any passat van suspendre fins a cinc dies els entrenaments per culpa de la pluja i durant tots els dies, un total de quinze, només vaig poder fer tretze voltes al traçat, inclòs el del dia de la prova».

Un any més, Basomba participarà amb llicència de la federació andorrana, ja que l'espanyola no permet als seus pilots prendre-hi part. A més, com que les curses de carretera han estat excloses del calendari per la Federació Internacional de Motociclisme (FIM), la mateixa organització ha gestionat unes assegurances molt complicades de trobar.

Quatre voltes molt dures

La cursa tindrà lloc el 28 d'agost. Cal fer quatre voltes a un circuit de 60,725 quilòmetres, per totalitzar-ne 249,2. Al final del segon gir és necessària una parada per posar combustible. L'illa de Man està situada entre la Gran Bretanya i Irlanda, té una població de 85.000 habitants i la superfície és semblant a la de l'illa de Menorca. La capital i el centre neuràlgic de tot és Douglas.

Al final d'aquesta temporada, Basomba decidirà si segueix un any més, fa el salt al tot terreny o deixa les curses de carretera per centrar-se en les 24 Hores de Montjuïc, on va quedar tercer.