L'avianès Marc Coma va ser un habitual dels primers llocs quan corria en motos el Dakar, que va guanyar cinc vegades, una vegada a l'Àfrica i quatre a Sud-amèrica. En la seva nova aventura al costat de Fernando Alonso, en funcions de copilot al cotxe oficial Toyota, ahir va estar a prop del seu primer triomf d'etapa, en el nou escenari de l'Aràbia Saudita. Per només 4 minuts i 4 segons, el pilot francès Mathieu Serradori (Century SRT) els va arrabassar el primer lloc en la vuitena etapa, amb la sortida i l'arribada a Wadi Al-Dawasir, en una jornada encara tenyida per la consternació per la mort del pilot portuguès Paulo Gonçalves.

Fernando Alonso, al final de la jornada, es mostrava molt content de la seva actuació: «Ha estat un dia increïble. Hem punxat i això ens ha fet perdre temps però no hem tingut més contratemps. Hem navegat a la perfecció, el Marc ha estat fantàstic per les dunes i allà hem vist que molts es perdien. Ell ha estat màgic». Precisament un dels que van tenir problemes va ser el líder Carlos Sainz, que ahir va ser quinzè i va entrar a 19 minuts de Serradori. Per sort seva, els seus grans rivals, el qatarià Alt Attiyah i Peterhansel, tampoc no van anar fins i van reduir poc temps. Pel que fa a Àlex Haro, el copilot d'Òdena de De Villiers, va ser quart i en la general és sisè. Més lluny estan Alonso i Coma, en tretzè lloc, pels problemes els primers dies.

Farrés bolca i Esteve plega

Males notícies per al pilot olianès Isidre Esteve, que diumenge es va veure obligat a deixar la cursa per una avaria en el turbo del seu BV6 que va posar fi a les il·lusions de completar la prova.

La jornada de dilluns va ser complicada per al manresà Gerard Farrés i pel seu copilot Armand Monleón, que en aquest Dakar estan combinant les alegries (dues victòries d'etapa) amb situacions desagradables com la bolcada d'ahir el seu Can-Am en la categoria de buguis. Va ser en una duna, on els va quedar clavat el morro del vehicle i van bolcar cap endavant. En arribar a la meta, Gerard Farrés va confirmar que, «per sort, no hem pres mal i els danys mecànics són menors. Continuem endavant».