El FC Barcelona ha presentat de forma oficial la seva nova samarreta per a la temporada 2020/21 amb un disseny que s'inspira en la dècada de 1920, considerada la primera època d'or del club. Amb la presentació oficial de la samarreta per part del Barça, l'equipació es posa a la venda a les Barça Store del Camp Nou (també online), Passeig de Gràcia, La Roca Village i Canaletes, i properament a les botigues de l'Aeroport de Barcelona (T1 i T2), que obriran en les pròximes setmanes.

En concret, als diferents punts de venda del FC Barcelona, els aficionats culers podran trobar la samarreta corresponent a la línia match, que és la que utilitzen els jugadors en competició i que té un preu de 139,99 ?. Aquest model es caracteritza per l'ús de tecnologia Vaporknit, un teixit lleuger i d'alt rendiment amb una gran elasticitat que contribueix a millorar la mobilitat, i compta amb una transpirabilitat elevada.

Pel que fa a les referències de la línia stadium, amb preus que van des dels 59,99 ? fins a 89,99 ?, el FC Barcelona comunicarà properament quan es posaran a la venda. A causa d'un problema tècnic aquests models es va retirar de la distribució que controla el FC Barcelona, i un cop es resolgui el problema, el club informarà sobre quan estaran disponibles aquestes referències a les seves botigues i canals de venda habituals.

Ratlles verticals i color daurat

La samarreta recupera les seves tradicionals ratlles verticals, però aquest any incorpora el daurat com a element distintiu. Així, les franges blaugrana estan delimitades a cada costat per fines franges daurades, que evoquen el disseny que presentava l'escut del club que lluïen les samarretes amb què el Barça va competir al llarg de la dècada dels anys 20. Un altre element que destaca en aquest nou disseny és que es presenta amb coll rodó també amb un rivet daurat, mentre que la senyera se situa al dors, just a sota. L'equipació es completa amb uns pantalons blaus, que als laterals porten una franja vertical de color grana, també amb un rivet daurat, i unes mitgetes a ratlles horitzontals que reprodueixen la trama de la samarreta. De nou, aquest any la primera samarreta es posa a la venda tant amb el logo de Rakuten a la part frontal i amb Beko a la màniga esquerra, com amb el logo de Stanley, patrocinadors principals de l'equip masculí i femení de futbol, respectivament.

Primera època d'or

A la dècada dels anys 20, el futbol es va erigir com un esport de masses, i el FC Barcelona atreia bona part de l'atenció futbolística amb figures llegendàries com Samitier, Alcántara, Zamora, Sagi, Piera i Sancho, que es van convertir en els primers ídols del barcelonisme. Tots ells van formar part d'un equip mític que va fer créixer.

L'augment de l'afició va com portar que el 1922 es construís el camp de Les Corts, el primer estadi de propietat del Club. De tots els triomfs de l'època, el més celebrat va ser el Campionat d'Espanya (Copa del Rei) del 1928 contra la Reial Societat, mentre que el 1929 el FC Barcelona es convertia en el primer equip a guanyar la lliga, una competició que tot just començava aquell any i que s'acabaria convertint en el campionat per excel·lència del futbol estatal.

Sostenibilitat

Per a la producció de la samarreta i els pantalons d'aquesta equipació s'ha utilitzat polièster 100% reciclat, obtingut a partir d'ampolles de plàstic reciclades que es fonen per tal d'obtenir un fil molt fi. D'aquesta manera, s'obté un teixit que permet el millor rendiment en la pràctica esportiva i un menor impacte en el medi ambient.