El 5è Ral·liesprint de la Cerda-nya, segona cursa puntuable per al Trofeu de Catalunya de Ral·liesprints del 2020, es disputa avui dissabte, amb una destacada llista de 74 participants, el màxim que ha marcat l'organització, amb la presència d'alguns dels pilots més destacats del panorama actual. La competició és organitzada per Cerdanya Racing Club Esportiu i V-Line Org., amb el suport de l'Ajuntament d'Alp.

Les ganes de córrer dels pilots ha quedat demostrada després dels quatre mesos d'aturada. Totes les places previstes van ser ràpidament ocupades pels equips interessats, i un bon grapat o bé estrenen cotxe o n'utilitzen un de diferent del que era habitual, la qual cosa ofereix a la cursa cerdana un destacable ambient d'estrena. La participació és molt destacada pel que fa a qualitat. Tot fa pensar que, tot i els pocs quilòmetres, la victòria serà disputada.

El recorregut competitiu del 5è Ral·liesprint de la Cerdanya consta de tres passades de pujada a la carretera GI-400 en el sentit Alp-Masella (6,03 km) i tres passades més de baixada Masella-Alp (5,95 km). En total els equips faran gairebé 36 km de velocitat dels 148,1 de què constarà el total de l'itinerari. El primer participant sortirà a les 13.30 h de davant de l'ajuntament d'Alp i l'arribada del primer cotxe està marcada per les 18.06 h al carrer Mancomunitat.

Tota la jornada de cursa estarà presidida pel necessari i escrupolós compliment del protocol de prevenció de contagis de la covid-19, referent a les normes preventives que han de seguir els pilots i copilots, oficials de cursa, controls, col·laboradors i periodistes. Aquesta normativa, que estarà molt present en els llocs comuns de la cursa, se centra en la limitació de gent; la utilització obligatòria de mascareta; evitar la concentració i mantenir sempre la distància física interpersonal de seguretat. L'organització entregarà a tot el personal d'organització un kit amb mascareta, gel i guants. El fet que el 5è Ral·liesprint de la Cerdanya sigui una cursa de desenvolupament molt àgil, amb només quatre hores i mitja de competició, fa que cotxes i tripulacions estiguin el major nombre de temps a la carretera.