El FC Barcelona ja és el primer club esportiu del món que supera els 10 milions de subscriptors a Youtube, segons ha informat aquest dimecres l'entitat blaugrana.

En l'àmbit esportiu, només l'NBA (amb 14.700.000) té més seguidors que el Barça a Youtube, segons les dades que apunta el club català sobre la major plataforma de vídeo a la xarxa.

Per reconèixer aquesta fita, en els propers dies Youtube farà lliurament del Diamond Creator Award, una peça de metall platejat i amb un botó de reproducció de vidre, que serveix per reconèixer els canals que sobrepassen la xifra dels 10 milions.

Més enllà de la xifra simbòlica dels 10 milions, destaca l'avantatge que el Barça manté amb la resta de competidors, que el situa lluny del segon classificat, el Reial Madrid, amb 5.920.000.

Per darrere dels dos equips de LaLiga, per completar els 10 primers classificats, se situen els següents equips de futbol: Flamengo (5,55M), Liverpool (4,98M), Manchester United (3,21M), Juventus (2, 88m), Manchester City (2,72M), PSG (2,56M), Chelsea FC (2,1m) i Arsenal (1,96m).

Els països on el club blaugrana, un dels pioners en tenir presència a Youtube, compta amb més seguidors són els Estats Units, Espanya, el Brasil, Indonèsia i Mèxic.

A part de la xifra de subscriptors, l'altra mètrica que serveix per analitzar l'interès dels usuaris és la visualització de vídeos. En aquest apartat, el Barça també manté, temporada rere temporada, una posició de lideratge.

En la temporada 2019-20, el canal de Youtube del FC Barcelona va sumar 458 milions de visualitzacions dels seus continguts, fet que suposa un creixement del 30% respecte de la temporada anterior i que el situa per davant dels seus competidors: Liverpool (419M), Manchester United (258m), Flamengo (161m) i Reial Madrid (157m).

Des de la publicació del primer vídeo, el 2006, el Barça acumula més de 1.700 milions de visualitzacions.

Cal destacar que les xifres del Barça encara tenen més valor si tenim en compte que els clubs de LaLiga no poden publicar resums dels partits a Youtube, a diferència del que passa amb els equips de la Premier League o la Sèrie A italiana.