Tothom esperava que el pas d'Amèrica del Sud a Aràbia Saudita de la darrera edició del Dakar dotés la prova de les trampes de sorra i de la navegació com a element principal que s'havia trobat a faltar en les edicions preferents. En aquelles, les mitjanes de velocitat havien estat molt altes, la qual cosa feia molt més perillosa la prova, més semblant a una competició d'enduro que a un raid d'aventures. A l'hora de la veritat, no va acabar de succeir i, per aquest motiu, el director de la prova. David Castera, ha intentat dissenyar un itinerari en què primi més la perícia dels pilots que la potència dels vehicles.

La sortida i arribada serà a Jeddah i les dimensions reduïdes del territori per on passarà la prova farà que dotze de les etapes siguin en bucle, amb sortida i arribada al mateix punt. De tota manera, Castera va remarcar, durant la presentació del recorregut, que espera que aquest sigui «més tècnic, lent i variat», sense repetir «ni un sol quilòmetre» de l'edició passada. Una de les novetats seran les armilles amb airbags activats, amb les quals es vol minimitzar el risc en accidents com el mortal de l'any passat de Paulo Gonçalves.