13 de gener de 2021
13.01.2021
Regió7

Jaume Betriu escala posicions al Dakar

El pilot de Coll de Nargó va fer una meritòria etapa en una jornada marcada per la pols i ja figura en la 14a posició de la categoria de motos, mentre que el guardiolenc

12.01.2021 | 22:41
Jaume Betriu va superar amb molt bona nota una etapa marcada per la pols

Un petit pas al Dakar pot ser un gran avenç. Quan la cursa entoma les darreres etapes, i la meta ja s'albira a l'horitzó, arribar al final i no caure pel camí es converteix en el bé més preuat. I cada posició que s'aconsegueix escalar és el resultat de la perseverança, la gosadia i, perquè no dir-ho, la sort. Perquè ahir, de pols, n'hi va haver per tothom, però no a tothom li va afectar de la mateixa manera.

Valgui aquest preàmbul per explicar que el pilot de Coll de Nargó Jaume Betriu va ser setzè a la 9a etapa, que es va disputar amb sortida i arribada a Neom i un traçat de 579 km, 465 dels quals han estat cronometrats, i que ja figura el 14è de la general. El corredor del FN Speed-KTM Team va entrar meta 39 minuts i 9 segons després de Kevin Benavides (Honda), clar guanyador de l'especial del dia amb 1.18 de marge sobre Ricky Brabec (Honda) i 1.34 sobre José Ignacio Cornejo (Honda).

«Ha estat una etapa molt llarga, amb molta pedra i pols en suspensió», va comentar Betriu: «he rodat sol fins el km 190 i després hem fet un grup de cinc pilots fins el final. Era una bogeria d'especial, hi havia molta pols en l'ambient, era impossible avançar». El de Coll de Nargó va afegir que «no me l'he volgut jugar. Era molt fàcil anar-se'n a terra en aquest terreny. He preferit conservar i arribar a meta».

El xilè Cornejo es manté líder, amb 11 minuts i 24 segons de marge sobre Benavides i 14.34 sobre Sam Sunderland (KTM). Betriu millora quatre posicions i ara és el 14è de la general, a 2h.32.56 del cap de la cursa.

Marc Calmet (FN Speed-Rieju Team) va realitzar una actuació meritòria i va quedar en el lloc 34, a 1h.33.46 del vencedor. En el seu primer Dakar, el pilot de Guardiola de Berguedà ocupa ara la 37a posició, millorant cinc places el seu registre previ.

En l'apartat de cotxes, el sudafricà Giniel de Villiers i el copilot Àlex Haro, d'Odena, van portar el seu Toyota Gazoo Racing fins a la tercera plaça de l'etapa, 12 minuts i 19 segons per darrera de Stéphane Peterhansel i Edouard Boulanger (X-Raid Mini). En la general, Peterhansel es consolida com a líder i té 17.50 sobre Al-Attiyah. Sainz i Cruz, que van cedir més de 22 minuts per problemes mecànics, continuen tercers, a 1.02.25. De Villiers i Haro continuen en la 9a posició, a 3.40.09.

Isidre Esteve i Txema Villalobos (Toyota Hilux Overdrive-Repsol Rally Team) van arribar en la 30a posició, a 48.32 dels vencedors. En la general, l'olianenc continua 23è, a 6h.56.02 de Peterhansel. «Hem començat molt bé l'etapa, tot i que hem hagut de passar diversos buguis», va explicar Esteve: «anàvem ràpid, fins que hem patit una punxada i, aleshores, hem estat més conservadors».

En buguis, el manresà Gerard Farrés i l'igualadí Armand Monleón (Monster Energy Can-Am) van arribar a meta en la 15a posició, a 45.52 de López i Latrach (Can-Am). En la general, la parella xilena manté el liderat per davant d'Austin Jones i Gustavo Gugelmin (Can-Am), que figuren a 12.25. Farrés i Monleón continuen 15ens, a 5.34.58.

«Fins el km 120 he tingut molta paciència, però a partir d'aquí, quan creia que se'ns estava escapant l'etapa, l'he perdut», va dir Farrés: «he volgut fer una traçada nova perquè el pilot de davant no es deixava avançar i hi havia molta pols i en un salt he sortit disparat contra una pedra. En el Dakar s'ha de tenir molta paciència».

Avui es disputa la desena etapa, de 583 km (especial de 342). La major part de la jornada transcorrerà per zones semi-muntanyoses i la clau serà la navegació.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

LaLiga

Saps què pots fer en aquest espai tan exclusiu?

Alex Gallar i Pape Diamanka, jugadors de l'Girona FC, van presentar l'Àrea Movistar LaLiga, un espai que uneix la passió pel futbol, ​​l'entreteniment i les noves tecnologies.