Motor
Torrallardona ascendeix al segon lloc abans del descans al Dakar
El camió de Mitchel van den Brink aprofita els problemes del txec Loprais i del lituà Zala i escala en la general, només superat per Macik
L'igualadí Armand Monleón, amb el brasiler Moraes, es manté en la cinquena posició d'una general de cotxes en què Al Attiyan remunta

El camió de Van den Brink i Torrallardona segueix obtenint bons resultats / Eurol Rallysport

El camió Iveco tripulat pel bagenc Moi Torrallardona i conduït pel neerlandès Mitchel van den Brink s'ha situat segon en la classificació general del Dakar, després de l'última etapa, el final de la jornada marató sense assistència, abans de la jornada de descans, que tindrà lloc aquest divendres a Ha'il. En una competició dominada amb mà de ferro pel txec Martin Macik, vigent campió i creador de la majoria dels Iveco que hi ha a la cursa, Van den Brink ha aprofitat les restes del mal dia del txec Ales Loprais, a qui ha retallat 50 minuts i a qui ara treu vint minuts de renda. Tampoc ha estat un gran dia per al lituà Vaidotas Zala, fins ara tercer i que encara no havia arribat i que ha perdut les seves opcions.
La jornada ha estat de conservació, en cotxes, per a l'igualadí Armand Monleón, copilot del brasiler Lucas Moraes amb Toyota. Han estat setens d'una etapa en què Nàsser al Attiyah ha iniciat l'operació remuntada després dels problemes de dimecres i ara és quart, just davant del participant anoienc. Tot i això, el qatarià ha perdut la victòria d'etapa per una sanció i l'ha haguda de cedir a l'estatunidenc Seth Quintero, també amb Toyota. Es manté líder el sud-africà Henk Lategan, amb 10.17 sobre el saudita Yazeed al-Rajhi i 20.54 respecte del suec Matthias Ekström, únic supervivent de Ford.
Pel que fa als altres dos pilots de casa nostra, Nandu Jubany es manté en el 22è lloc, després d'haver estat 34è aquest dijous, i Isidre Esteve ha fet un 25è lloc d'etapa i es col·loca 28è.
En motos, el pilot de Guardiola de Berguedà Marc Calmet ha estat 58è de l'etapa i ara és 53è d'una general que segueix dominant l'australià Daniel Sanders, de KTM, amb només 7.02 sobre el valencià Tosha Schareina. Sanders forma part de la marca austríaca, que té l'igualadí Jordi Viladoms com a cap d'equip.
En buguis, Gerard Farrés, en SSV, i Edu Pons, amb el nargonès Jaume Betriu, en Challenger, estaven perdent molt temps i gairebé totes les seves opcions d'acabar en una bona posició a la general.
- Leo Messi s’acomiada del seu pare, mort als 68 anys: «No sé com continuar. Jo només jugava a futbol i ara tinc molts dubtes que ho pugui continuar fent durant gaire temps més»
- Més sobre les 440 tones de cartró desaparegudes: La CGT diu que es descarreguen al mateix lloc que la fracció resta
- De baixa mèdica? Així canviaran les notificacions al setembre
- «Fins i tot els carbassons, que volen calor, en tenen massa»
- El veí de la Catalunya central que viu del que altres llencen i ha reformat una casa abandonada: 'Visc del consumisme malaltís, només gasto 15 euros al mes
- Prop de 450 urgències oftalmològiques en dos dies coincidint amb l’eclipsi: a la regió central es van realitzar cinc trucades per incidents relacionats amb el fenomen
- Susanna Griso tria la Cerdanya per al viatge de noces: 'És el meu petit paradís
- Quins són els símptomes de dany a la retina per mirar un eclipsi? Quan cal anar al metge?