Bàsquet / Lliga U
El Baxi Manresa sub-22 venç el Joventut a domicili (63-66) i suma el primer triomf del curs
L'equip de Nacho Juan pateix per segellar un partit que va arribar a guanyar de dinou
Els manresans gestionen millor un darrer minut en què els petits detalls i l'encert des del tir lliure ha estat clau

Alex Muncunill entra a cistella des de la banda / DAVID GRAU LLINARES / ACB

El Baxi Manresa sub-22 ha hagut de patir més del compte per segellar la primera victòria de la lliga U, a la pista del Joventut (63-66). Els bagencs han assolit una renda propera als vint punts d’avantatge al tercer quart, però els badalonins han reacciont a còpia d’esforç fins a portar el partit al cara o creu. L’encert des del tir lliure i els petits detalls han estat determinants en el darrer minut del duel per als de Nacho Juan.
Des de l’inici, els manresans han ofert una millor versió que la Penya a l’Olímpic de Badalona, amb el domini del tempo del partit i el control de la majoria de facetes del joc. Això no obstant, la iniciativa en el marcador la duia el Joventut en els primers compassos gràcies a l'efectivitat de Ferran Mauri (11-4). Seguidament, un parcial de 4-15 ha capgirat el marcador per als visitants un cop acabats els deu primers minuts. La superioritat manresana no s'ha traduir en l'electrònic fins ben entrat el segon període amb dos triples de Francisco i Muncunill (22-29). Al descans, l’equip bagenc guanyava de vuit (24-32).
A la represa, el Baxi ha premut l’accelerador per decidir el duel amb uns colossals Pumarola i Bergseng. Els dos jugadors interiors lideraven l’equip en atac i intimidaven en defensa. Un triple de Sánchez ha situat la màxima del matx (24-43). Semblava que els de Juan tenien el partit al sac, però no lligat, com ha acabat passant.
La Penya ha intensificat la defensa i ha creugut en les seves opcions a partir dels bàsics fonamentals com la bona circulació de la pilota. A finals del tercer quart perdien d’onze (39-50), i el bon fer de Mauri, Del Castillo i Barbosa els va situar a un punt (59-50 i 60-61). L’efectivitat des dels 4,60 i la millor presa de decisions tant al davant com al darrere va propiciar el triomf final del Baxi.
Fitxa tècnica
JOVENTUT BADALONA: Del Castillo 10, Ruiz 8, Bermejo 2, Mauri 21, Macías -cinc inicial- Julia, Graae 8, Batlle, Torras, Tamayo, Gil 6, Thomas 4
BAXI MANRESA: Rosell 6, Bergseng 11, Pumarola 14, Sánchez 7, Torreblanca 3 -cinc inicial- Francisco 5, Olvera, Jekabsons, Muncunill 9 , Ecker, Salo 4, Naspler 7
ÀRBITRES: Fanes, Ruo i Ibarra
PARCIALS: 15-19, 24-32, 39-50, 63-66
- Kilian Jornet, sobre la paternitat a l'esport d'elit: “Abans actuava més per impuls; ara penso més en el que deixo enrere”
- Vas al lavabo a la nit? Això recomana un uròleg per evitar-ho
- El restaurant de Manresa 'amagat' que ha conquerit Tripadvisor: 'Menjar-hi és tota una experiència
- Nou detencions a la Catalunya central, cinc d'elles a Manresa, per una trama que cometia estafes immobiliàries
- Oriol Carol, premiat per dissenyar la ramaderia del futur: «Controlarem el bestiar amb el mòbil»
- El celibat voluntari de Rosalía, una tendència creixent entre les dones: 'Lluito contra la solitud, però és un procés d’aprenentatge
- Coca-Cola rodarà dimecres un anunci a la plaça Porxada de Manresa
- Així va organitzar sor Lucía la recollida d'aliments del Gran Recapte a Manresa, ballant i amb humor